CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sabtu, 22 Ogos 2009

Salam Ramadhan

Masih di dalam musim percutian...

Telah bermulanya Ramadhan dan mungkinkan kan ku dapat menjumpai mu pada tahun hadapan?
Di dalam kesihatan yang kurang baik dan di dalam bulan Ramadhan ini keaktifan dalam perbagai aktiviti atau program akan diteruskan.Kadang kala keaktifan di dalam perbagai program membuatkan diri leka dari menaik taraf blog.Namun itulah hakikat manusia yang mempunyai kelemahan dan keterbatasan tenaga upaya.

Bermulanya terawih pertama tiba-tiba bertemu sahabat lama(ayahnya juga sahabat ana).Bersalam dan berpelukan bila bertemunya.Mungkin kerana hanya bertemu bermula Ramadhan.Namun lepas ni boleh bertemu dan berbincang jika ada kelapangan kerana dia dah tamatkan pengajian dalam bidang tahfiz al-Quran di Al-Azhar.Rindu mendengar alunan suara taranum dia dan berkatam al-Quran bersamanya.

Malamni malam untuk dia pula menjadi imam solat terawih di surau.Solat terawih 8 rakaat dan witir 3 rakaat.Sesudah itu penceramah jemputan memulakan ceramah yang bertajuk "Kaitan pemakanan dengan ibadah" di jemput khas dari PPIM.

Setelah tamat ceramah.Jemaah ber"more"" di kawasan tempat makan.Setelah ber"more" sebilangan jemaah memulakan majlis katam al-Quran.Kehairanan melanda hati.Di mana belia masa kini?Hanya 2 orang belia saja yang menyertai katam al-quran.Yang selainnya adalah warga tua.

Bersambung....

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget