CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 28 Mei 2010

2 kumpulan pejuang menyerang pos kawalan tentera

GAZA - Dua buah kumpulan pejuang Palestin, KATAIB MUQAWAMAH WATANIAH dan KUMPULAN JUNDITTAUHID dalam keterangan akhbar yang berasingan mengumumkan kumpulan pejuang mereka telah mengebom pos kawalan tentera di pertengahan Gaza dengan 2 buah mortar jenis 'hawn' dan 2 pelancar roket buatan sendiri.

KATAIB MUQAWAMAH berkata, salah satu dari unit pejuangnya telah mengebom sebuah pos kawalan tentera Israel yang terletak di timur Maghazi dengan serangan roket dan pelancar roket jenis RPG secara langsung, pada jam 5.10 petang.

Dalam kenyataan itu, kumpulan pejuang terbabit menjelaskan serangan tersebut adalah bagi membalas tentangan Israel yang tidak henti malah operasi ini adalah salah satu bentuk penentangan yang wajar pada pandangan syarak.

Sementara itu, kumpulan yang dikenali JUNDITTAUHID di tanah suci melancarkan serangan roket ke atas sebuah pos kawalan yang dilengkapi kamera di timur Buraij, iaitu pada jam 5.30 pagi tadi.

Jelas kumpulan itu lagi, pada jam 6.10 pagi, pihaknya telah melancarkan 3 serangan roket jenis 'hawn' 60mm ke atas pos kawalan tentera di timur Jahrul Deik, dua dari serangan terbabit gugur di kawasan yang disasarkan. Sumber 25/04/2010, web berita maannews.net

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget