CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Khamis, 20 Mei 2010

Obama bincang dengan 40 anggota 'demokratik' Yahudi


Sumber Al-Jazeerah: Di Pakistan, sejumlah besar penduduk Pakistan mengadakan tunjuk perasaan bagi membantah pertandingan melukis karikatur Nabi Muhammad SAW di laman facebook. 20/05/2010, berita Al-Jazeerah
_________________________


WASHINGTON - Presiden Amerika Syarikat(US), Barrack Obama telah mengadakan pertemuan dengan 40 anggota kongres Amerika dari barisan demokratik yang juga merupakan Yahudi.

Menurut pentadbiran US, perbincangan Obama dengan anggota demokratik yang berlangsung selama satu sejam 30 minit melibatkan rundingan damai secara tidak langsung antara Palestin-Israel serta isu yang menyentuh keselamatan Israel dan hukuman ke atas Iran. Berikutan itu, perbincangan tersebut seiring dengan kunjungan George Mitchell, utusan US ke Timur Tengah bagi rundingan damai di Palestin.

Baca lagi:


Berhubung dengan pertemuan itu, satu 'bengkel kerja secara sulit' turut diadakan dalam bilik yang tertutup melibatkan bahagian dan jabatan-jabatan hal-ehwal Timur tengah dalam agensi pentadbiran US; politik, keselamatan dan ketenteraan.

Presiden Obama percaya dengan hasil bengkel kerja itu berupaya mendapatkan cetusan idea bagi menyelesaikan konflik Israel-Palestin.

Memetik dari laman 'Al-Manaar' menyebut sumber dari Amerika berkata, baki dari perbincangan bengkel kerja itu hanyalah kepada pentadbiran Obama untuk menerima penjelasan berhubung natijah rundingan yang menyamakan keputusan rasmi. Bagaimanapun, hal ini menimbulkan sikap pesimis kepada pihak dan pertubuhan berkenaan mengenai usaha damai di Timur Tengah. Sumber 20/05/2010, suratkhabar Misril-Youm dan 19/05/2010, berita Al-Jazeerah

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget