CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sabtu, 22 Mei 2010

Penduduk Israel maki-hamun aktivis "dari rumah ke rumah"



Rentetan kes provokasi di laman facebook, sumber melaporkan sebuah akhbar di Afrika Selatan menyebarkan karikatur yang menghina Rasulullah SAW.
Sumber 21/05/2010, berita Al-Jazeerah

Penduduk Israel maki-hamun aktivis "dari rumah ke rumah"













Gambar : Sukarelawan sedang menjalankan tugasan ketika berkempen.

Kempen boikot besar-besaran dari penduduk Palestin Tebing Barat ke atas barangan dan produk Israel yang dikenali "dari rumah ke rumah" turut menerima serangan dari penduduk Israel di kawasan Bet Lehem.

Sebagaimana dinyatakan, penduduk Israel hanya menyerang aktivis atau sukarelawan "dari rumah ke rumah" di Bet Al-Fujjar berhampiran bandar Bet Lehem dengan makian tetapi mereka tidak bertindak memukul para aktivis.

Turut serta dalam kempen tersebut 3,000 pemuda dan pemudi di seluruh bandar Palestin. Dinyatakan, kempen tersebut akan berkunjung ke 427,000 buah rumah bagi memaklum peri penting mengenai boikot produk Israel dan hukuman kepada mana-mana yang didapati cuba mendapatkan produk Israel.

Dalam masa sehari setengah, para sukarelawan berjaya mengunjungi 40,000 buah rumah di setiap kawasan Tebing Barat, menurut Penyelaras Umum kempen ini, Haitham Kiyali.















Gambar: Sukarelawan yang terlibat dalam kempen "dari rumah ke rumah".

Memetik sumber berita ma'an, tambahan dari kenyataan seorang anggota gerakan FATAH, Mustafa Taqotuqoh bahawa produk dari penempatan Israel ini adalah merupakan 'tele-hayat' utama yang mengukuhkan sokongan kepada kewujudan penempatan Israel.

"Pada hari ini, kami meletakkan tangan atas tele-hayat ini dan kami yang akan memotongnya sehingga kanser(isyarat kepada produk Israel) ini berakhir. Dalam masa yang sama, hal ini akan membentuk tekanan kepada penduduk Israel, malah penempatan ini tidak lagi dimuliakan kerana meranapkan agenda perdamaian. Di samping, kecaman dan bunyian suara yang riuh-rendah dari Negara-negara di dunia mengutuk Israel. Maka, penempatan tidak lagi memberi faedah kepada Israel", ujar Haitham. Sumber 21/05/2010, web berita albayan dan web berita maannews.net

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget