CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Ahad, 2 Mei 2010

Seorang pemuda Palestin terbunuh, dan 4 lagi terkorban akibat letupan terowong bawah tanah

GAZA - Menurut sumber, seorang pemuda Palestin Ahmad Sulaiman Salim, 19 syahid setelah mengalami luka parah akibat tembakan dari tentera penjajah. Kejadian tersebut berlaku ketika berlangsungnya satu perarakan aman di timur Gaza, pada waktu zohor tadi.

Wakil agensi berkata, Salim mengalami luka parah pada tahap kritikal ketika menyertai perarakan aman bagi mengkritik tindakan penjajah yang membina zon asing di sekeliling Semenanjung Gaza. Mangsa(Salim) dibawa ke hospital Darul Syifa' dan meninggal dunia pada waktu asar tadi.

Ketika perarakan itu, pihak tentera penjajah melepaskan tembakan yang mengakibatkan beberapa lagi penduduk Palestin dan aktivis asing juga mengalami luka parah yang disifatkan kritikal.

Sementara itu, Kementerian Dalam Negeri di Gaza menuduh pihak Mesir bertanggungjawab dengan kematian 4 penduduk Palestin dan beberapa lagi parah akibat keruntuhan terowong bawah tanah. Dinyatakan, kejadian itu berpunca dari tindakan pihak keamanan Mesir yang melepaskan gas beracun ke dalam terowong bawah tanah yang terletak di barat pintu Salahuddin. Sumber 28/04/2010, web berita safa.ps dan berita Al-Jazeerah

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget