CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 28 Mei 2010

Serangan roket gugur di Naqab, Gaza dibom

6.33 : Serangan roket gugur di شاعر هنيغيف, Israel tanpa ada sebarang luka parah.

6.44 : Israel mengebom timur Gaza, ketika pejuang cuba melancarkan satu misi jihad.

7.42 : Apache Israel melepaskan tembakan machine-gun di timur Gaza.

7.42 malam, Palestin/Mesir. 12.42 pagi Malaysia

Gambar: Seorang pemuda Palestin, Muhammad Al-Badwi parah

GAZA - Satu serangan roket buatan tempatan dilaporkan gugur di penempatan Israel,'شاعر هنيغيف' di barat Naqab, selatan Israel(tanah Palestin yang dijajah pada 1948). Bagamanapun, radio Israel menyebut, tidak ada sebarang kejadian luka parah atau kerosakan harta benda.

Sementara itu, dilaporkan, penjajah melepaskan beberapa tembakan artileri ke arah tanah pertanian berhampiran ladang telor Abu Ajwah, di sebelah timur bandar Gaza. Dalam masa yang sama, pesawat tempur Israel turut mengebom pinggir pintu gerbang Nehal Auz, salah sebuah pos kawalan tentera Israel.

Gambar: Seorang penduduk Palestin yang berusia 55, Muhammad Al-Maghribi mengalami luka parah di tangan.

Menurut saksi, beberapa buah jentera perang Israel berkumpul berdekatan di pintu masuk yang berhampiran dengan tanah milik syarikat minyak timur di pos kawalan tentera Nehal Auz. Di samping itu, helikopter apache dan pesawat pengintip tanpa juruterbang berlegar-legar di ruang udara secara kerap.

Dari pihak perubatan, Pengerusi Bantuan Cemas di Kementerian Kesihatan Gaza, Dr.Muawiyah Husnain berkata, 'pasukan penyelamat telah membawa dua penduduk yang mengalami luka parah ke hospital. Mangsa Barkah Muhammad aAl-Maghribi,55 dan Muhammad Badwi, 28' parah akibat pengeboman Israel.

Sebagaimana dinyatakan lagi, helikopter apache Israel melepaskan tembakan machine-gun ke arah tanah pertanian di kawasan terbabit. Sumber 27/05/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget