CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Ahad, 30 Mei 2010

Wanita dan kanak-kanak Palestin cedera di Silwan

Gambar: Hayyu Silwan yang berdekatan dengan Masjid Al-Aqsa di bandar Al-Quds.

AL-QUDS, - Satu kejadian pada malam Sabtu(semalam), beberapa wanita dan kanak-kanak Palestin mengalami kecederaan setelah penduduk Israel dan tentera penjajah bertindak kasar ke atas penduduk Palestin di Hayyu Silwan yang berdekatan dengan Masjid Al-Aqsa, Al-Quds.

Sejak kebelakangan ini, penentangan Israel ke atas penduduk Palestin semakin menjadi-jadi berikutan

Sementara itu, 'lubuk' penempatan Israel di sebuah bangunan yang dikenali 'Bet Yunathan' di perumahan berkenaan menjadi titik permulaan penduduk Israel menyerang penduduk Palestin. Sejak beberapa jam pada malam ini, kejadian itu terus menjadi-jadi.

Wakil dari penduduk perumahan yang terbabit menyatakan, mereka tidak akan berhenti dari menghadang tindakan penduduk Israel yang disokong Pihak Berkuasa Penjajah dengan memberikan perlindungan yang secukupnya bahkan turut berperanan menentang penduduk Palestin.

Seorang ahli jawatankuasa yang mempertahankan Silwan, Fakhri Abu Diab berkata kepada agensi berita sebelum ini, 'penjajah berusaha menimbulkan kucar-kacir dikalangan masyarakat melalui penentangan dari penduduk Israel'.

Beliau menyatakan, hal sedemikian telah menambahkan lagi cabaran kepada penduduk Silwan bagi mempertahankan tanah-tanah mereka, hak-milik dan Al-Quds serta menentang perancangan penjajah dan agenda penempatannya. Sumber 30/05/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget