CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Isnin, 28 Jun 2010

Penjajah rempuh masuk ke Khalil, seorang ditangkap

KHALIL - Sepasukan tentera penjajah telah merempuh masuk ke tiga buah bandar kecil di Wilayah Khalil(Hebron) di selatan Tebing Barat. Dalam rempuhan pagi ini di Wilayah tersebut, seorang penduduk Palestin telah ditangkap oleh tentera penjajah.

Sumber peta, google map. Bandar besar Khalil berada di kedudukan penanda berwarna kuning dan bandar-bandar kecil yang dirempuh tentera penjajah sebagaimana yang tertera di bawah:

1) Kedudukan Halhul bernombor 16 hijau di utara Khalil.
2) Nombor 8 hijau berwarna hijau adalah kedudukan Bayt 'Awwa.
3) Manakala 14 berwarna hijau adalah bandar kecil Al-Dhahiriya.
4) Kampung Dayr Samit bernombor 13 warna hijau.

Sumber keselamatan yang menyampaikan kepada agensi berita berkata, "tentera-tentera penjajahh telah merempuh masuk ke bandar kecil Halhul di utara Khalil, dan juga ke bandar kecil Al-Dhahiriya di selatan serta bandar kecil Bayt 'Awwa di barat daya Khalil."

Sementara itu, tentera penjajah turut memecah masuk ke sebuah rumah
penduduk Palestin, Isa Abdul Jawad Al-
Hurub di kampung Dayr Samit. Setelah berjaya pecah masuk, tentera penjajah melakukan pemeriksaan dalam keseluruhan rumah berkenaan.

Menurut saksi kejadian yang memaklumkan kepada agensi berita berkata, "tentera penjajah telah menangkap Raed Al-Hurub anak kepada pemilik rumah tersebut yang telah ditangkap sebelum ini dalam satu operasi penangkapan ke atas 21 penduduk di kampung yang sama seminggu yang lalu. Sumber 28/06/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget