CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Isnin, 28 Jun 2010

Penjajah tangkap 14 warga Palestin, gilis seorang kanak-kanak Palestin

(Berita ringkas) Sumber melaporkan sepasukan tentera penjajah telah menangkap 14 penduduk Palestin awal pagi tadi di beberapa kawasan yang berbeza di Tebing Barat.

Sebagaimana dinyatakan, penangkapan tersebut ketika Israel menjalankan operasi penggeledahan dan pemeriksaan.

Sumber tempatan menyatakan, sebahagian besar anggota dari unit tentera penjajah telah merempuh masuk ke beberapa bandar; Ramallah, Nablus, Tulkram, Qalqiliya, Bet Lehem dan Khalil. Kemudian, tentera penjajah memeriksa rumah-rumah penduduk Palestin sehingga menangkap menangkap 14 penduduk Palestin.

Sementara itu, laporan lain menyebut bahawa sebuah jip polis Israel melanggar dan menggilis seorang kanak-kanak Palestin yang berumur dalam lingkungan 10 tahun di selatan bandar Khalil, Tebing Barat.

Sumber tempatan memaklumkan bahawa, jip polis penjajah menggilis kanak-kanak itu, Ahmad Zaidan Osman Saied ketika sedang berjalan di Haret Jaber di bandar Khalil yang dikawal sepenuhnya oleh Israel.

Dinyatakan, keadaan Ahmad Zaidan teramat kritikal dan dibawa ke hospital dalam Israel untuk rawatan. Sumber menyatakan, Ahmad mengalami luka parah di bahagian kepala dan beberapa anggota badannya.

Polis Israel menggilis kanak-kanak itu selepas beberapa jam dari serangan tembakan yang mengakibatkan kematian seorang anggota polis mati dan beberapa lagi parah di Khalil. Sumber 15/06/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget