CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 30 Jun 2010

Seorang penduduk syahid, 2 parah dalam pengeboman Israel

GAZA - Menuruk saksi kejadian, "Sebuah kereta kebal Israel telah mengebom sekumpulan penduduk di akhir jalan Al-Nakhlu(النخل ) yang terletak di kawasan As-Sya'af(الشعف), timur Gaza yang mengakibatkan seorang penduduk syahid dan 3 yang lain parah."

Kumpulan pejuang Palestin, KATAIB ABU ALI MUSTAFA(sayap tentera Barisan Rakyat) berkata, sekumpulan pejuang dari unitnya telah melancarkan serangan 3 roket jenis RPG ke atas kereta kebal Israel. Kemudian, tentera penjajah mengebom sekumpulan pejuang itu yang mengakibatkan seorang pejuang, Basam Ibrahim Badwan, 29 dari Hayyu Syuja'iyah syahid, manakala 2 lagi pejuang parah.

Dalam keterangan akhbar, kumpulan pejuang itu menyatakan serangan itu adalah balasan ke atas jenayah penjajah khasnya di Al-Quds dan projek pengyahudian Al-Quds.

Sumber dari tentera Israel pula mengumumkan bahawa satu serangan roket buatan tempatan telah gugur di kawasan barat Naqab tengahari tadi.

Jelas sumber tersebut, tidak ada sebarang luka parah atau kerosakan harta benda akibat serangan roket yang gugur di Wilayah terbabit. Sumber 28/06/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget