CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 2 Julai 2010

Angkatan Tentera Israel batalkan kunjungan luar pegawai tentera

AL-QUDS, - Akhbar 'Yediot Ahronot' Israel mendedahkan bahawa Angkatan Tentera Penjajah(Israel) terpaksa membatalkan kunjungan pegawai tinggi tentera Israel ke London. Pembatalan tersebut berikutan penelitian yang dibuat wujudnya kekhuatiran berlaku penangkapan atas dakwaan terjebak di dalam jenayah perang di tanah Palestin.

Yedit Ahronot menyebutkan, pegawai tertinggi tersebut adalah Kolonel Audi Ben Moha yang telah selesai menjalankan misinya di Khalil(Hebron).

Sebelum ini(13/06/2010, masrawy.com), Menteri Perang(pertahanan) Israel, Ehud Barak(gambar kiri) turut membatalkan kunjungannya ke Perancis sempena pembukaan pameran senjata EUROSATORY 2010 di Paris. Barak terpaksa membatalkan kunjungan ke luar kerana khuatir akan ditangkap setelah beberapa orang dari sukarelawan Perancis yang menyertai konvoi laut 'freedom flotilla' membuat dakwaan ke atasnya.

Sebagaimana dilaporkan, Ketua Turus Angkatan Tentera Israel, Gabi Ashkenazi(gambar atas, sut tentera warna hijau) turut menangguhkan lawatan ke luar Israel bagi menghadiri satu perjumpaan Ketua-
ketua Turus Angkatan Tentera NATO di Belgium kerana bimbang dengan penangkapan itu. Sementara itu, poster-poster yang ditampal di Polland mendesak supaya menangkap Ehud Barak, Menteri Pertahanan Israel dan Tzipi Livni(gambar kiri), bekas Menteri Luar Israel yang terlibat dalam jenayah perang yang memerangi penduduk Palestin. Sumber 02/07/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget