CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 13 Ogos 2010

17 terowong bawah tanah dikepung, penyeludupan bahan binaan ke Gaza tumpas

El-'ARISH, - Pihak berkuasa Mesir telah mengepung 17 buah terowong bawah tanah yang dipercayai untuk menyeludup barang-barang ke Gaza dalam tiga operasi keselamatan yang dijalankan berasingan di Rafah.

Sumber agensi berita maan melaporkan di El-'Arish bahawa unit special branch(مباحث) keselamatan Negara melancarkan operasi pertama pada malam semalam dan dapat mengepung 8 buah terowong bawah tanah di penanda nombor 4, tanah kosong di daerah Salahuddin. Selain itu, special-branch turut merampas sejumlah besar bahan binaan seperti simen dan besi yang belum diseludup melalui terowong bawah tanah yang dikepung itu.

7 buah lagi terowong bawah yang dikepung adalah di kawasan yang sama dan menumpaskan penyeludupan simen dan besi ke Gaza. Dua buah lagi terowong bawah yang dikepung adalah di kawasan Al-Sarsuriah(الصرصورية) yang terletak di bahagian utara pintu masuk Rafah.

Maan melaporkan bahawa unit special-branch mengadakan kawalan ketat ke atas terowong-terowong yang dikepung malah merampas barang dan bahan binaan yang akan dijual secara lelong.

Sumber keamanan menyatakan, sejak akhir-akhir ini aktiviti penyeludupan bahan binaan ke Gaza telah meningkat secara mendadak. Sumber 11/08/2010, web berita maannews.net

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget