CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 31 Ogos 2010

50 tentera rejim zionis serbu timur Gaza

Gambar: Logo gerakan JIHAD ISLAMI PALESTIN.

GAZA - Tiga pejuang dari kumpulan SARAYA AL-QUDS, sayap tentera gerakan JIHAD ISLAMI mengalami kecederaan dalam satu pertempuran dengan tentera rejim zionis semalam di timur Mukhayyam El-Buraij, pertengahan Semenanjung Gaza.

Pemberita dari agensi 'Safa' melaporkan bahawa pertempuran itu meletus setelah unit tentera dari SARAYA AL-QUDS menghadang satu batalion tentera unit khas rejim zionis yang melepasi masuk ke sebahagian kawasan Mukhayyam berkenaan, iaitu di kawasan An-Nabhain dan Abu Khusah.

Peta(arkib): Di sebelah adalah peta Semenanjung Gaza. Bulatan merah adalah lokasi berlakunya pertempuran antara pejuang Palestin dengan tentera rejim zionis semalam.

Kejadian tersebut turut disahkan oleh seorang pejuang dari unit tentera SARAYA AL-QUDS yang dikenali Abu Islam kepaa agensi berita 'Safa' bahawa sekumpulan dari unit tenteranya memasang peledak di check-point laluan tentera zionis. Tanpa disangka satu batalion tentera rejim zionis dalam lingkungan 50 orang tentera muncul secara mengejut dalam jarak 100 meter memasuki ke timur El-Buraij yang diiringi beberapa buah jip tentera.

Abu Islam turut menyatakan bahawa beberapa buah pesawat zionis tanpa pemandu menyokong pergerakan tentera zionis dari udara serta membuat tinjauan secara kerap. Berikutan itu pejuang SARAYA AL-QUDS terpaksa berundur ke kawasan yang agak selamat berikutan khuatir menjadi sasaran serangan pesawat tanpa pemandu yang bertindak bila-bila masa jika dapat mengesan sebarang pergerakan pejuang-pejuang.

Gambar(arkib): Pejuang SARAYA AL-QUDS ketika mengadakan kawalan di kawasan yang sering diceroboh masuk tentera rejim zionis. Gambar ini ketika perang al-Furqan pada awal 2009.

Tambah Abu Islam lagi, ketika unit tentera SARAYA AL-QUDS berundur, tentera-tentera zionis yang berpengkalan sementara di kawasan berkenaan melepaskan tembakan secara membabi-buta ke arah lokasi pejuang Palestin berada, sekaligus mengakibatkan tiga pejuang cedera di bahagian kaki.

Ketiga-tiga pejuang yang cedera berjaya dipindahkan dari kawasan kejadian setelah tentera zionis berundur dan kembali masuk ke pos kawalan tentera yang terbesar, Kissufim. Dalam masa yang sama, pejuang-pejuang Palestin terselamat dari tembakan rambang dan diakui hal yang menimpa mereka adalah luarbiasa. Sumber 29/08/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget