CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Ahad, 8 Ogos 2010

Al-Muqawamah Wataniah bedil sebuah pos kawalan tentera Israel


KHAN YUNUS - KATAIB AL-MUQAWAMAH WATANIAH(
كتائب المقاومة الوطنية), sayap tentera kepada Jabhah Demokratiah Li Tahrir Falestin telah mengumumkan bahawa pihaknya yang bertanggungjawab melancarkan satu serangan peluru jenis 'hawn' 85mm ke atas sebuah pos kawalan tentera Israel 'Ushkul'.

Sumber menyebut pos kawalan tentera Israel itu terletak di timur Khan Yunus, selatan Semenanjung Gaza.

Kumpulan pejuang tersebut dalam kenyataan akhbar yang disampaikan kepada agensi berita 'safa' berkata, salah sebuah dari unit pejuangnya telah mengebom pos kawalan tentera Israel pada jam 10.45 malam, Palestin/Mesir, 4 Ogos 2010.

Dinyatakan, serangan yang dilakukan adalah sebagai balas ke atas jenayah Israel terhadap penduduk Palestin.

KATAIB AL-MUQAWAMAH turut berharap kesemua sayap tentera kumpulan-kumpulan pembebasan Palestin(ada sumber menyebut kumpulan pemisah Palestin) menggiatkan usaha dan strategi bagi membentuk sebuah pertahanan penentangan yang padu. Malah, dengan pembentukan barisan pertahanan yang berlandaskan kepada dasar politik yang satu adalah untuk membalas jenayah yang dilakukan penjajah. Lebih dari itu, dapat mengeluarkan kumpulan penentangan(المقاومة) dari ruang perpecahan(konflik dalaman Palestin) yang sempit. Sumber 05/08/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget