CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 31 Ogos 2010

Palestin kecam Persidangan Yahudi Antarabangsa akhir Ramadhan

Al-Quds

Berita semalam, Sabtu:

RAMALLAH - Pertubuhan Islam Masehi bagi mempertahankan kesucian Palestin hari ini mengecam perancangan pihak zionis Israel yang akan mengadakan Persidangan Yahudi Antarabangsa di bandar Al-Quds kali ke 14.

Persidangan tersebut pada hari selasa akan datang seiring hari-hari terakhir Ramadhan.

Gambar(arkib): Kesan peyahudian rejim zionis di persekitaran Masjid Al-Aqsa.

Setiausaha Agung pertubuhan tersebut, Hasan Khatir mengungkapkan dalam kenyataan akhbarnya bahawa Persidangan Yahudi seiring hari-hari terakhir Ramadhan itu telah menyentuh secara langsung sensitiviti keagamaan terhadap Palestin dan umat Islam secara umumnya.

Khatir turut memberi peringatan bahawa persidangan tersebut bukanlah semata-mata pertemuan pemimpin Yahudi antarabangsa, akan tetapi ia merupakan sebuah pertemuan yang merbahaya.

Beliau mengungkapkan sedemikian berikutan persidangan tersebut adalah perbincangan bagi menetapkan strategi pertahanan ke atas Isrel dari sudut luaran dan dalaman. Dinyatakan lagi, perbincangan Yahudi dari strategi tersebut membincangkan melalui modus-operandi(cara-cara) mengharungi perang elektronik untuk menghadapi gelombang kesamaran berhubung kewujudan dan pengiktirafan terhadap Israel di peringkat antarabangsa.

Setiausaha Agung Pertubuhan yang melindungi hak kesucian Palestin itu menyebut pertemuan pemimpin-pemimpin Yahudi dari seluruh dunia di bandar Al-Quds ketikamana ulamak-ulamak Islam tidak berupaya mengadakan walau satupun persidangan demi mempertahankan kesucian bandar. Beliau turut menggesa umat Islam termasuk Arab bertindak bagi melindungi bandar Al-Quds yang sedang diancam dengan komplot-komplot zionis. Sumber 28/08/2010, web berita Al-Quds Arabi(London)

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget