CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 31 Ogos 2010

Persidangan Yahudi menjelang rundingan damai

Sumber melaporkan, Persidangan Yahudi Antarabangsa ke 14 telah diadakan hari ini di Al-Quds. Persidangan yang diadakan itu menggabungkan pertubuhan-pertubuhan pro-zionis menjelang rundingan damai secara langsung antara perunding Palestin dengan Israel 2 September akan datang.

Dari sudut penyertaan, sumber menyebut hampir 200 wakil-wakil Yahudi seluruh dunia hadir ke persidangan ini yang berlangsung selama dua hari.

Sementara itu, tokoh-tokoh penting Yahudi, termasuk yang dikatakan terselamat dari kejadian 'holocaust', iaitu Elie Wiesel seorang penulis dan turut serta bekas Perdana Menteri Sepanyol, José María Alfredo Aznar López(gambar) dan beberapa lagi ahli politik Israel.

Persidangan tersebut akan membincangkan mengenai "mempertahankan Israel dalam jaringan internet" dan cara berhadapan "serangan ke atas hak kewujudan Israel".

Seperti yang disebutkan, Persidangan Yahudi Antarabangsa itu dianjurkan oleh Kesatuan Pertubuhan-pertubuhan Yahudi yang menggabungkan lebih 70 buah pertubuhan Yahudi dari lebih 70 buah Negara. Kesatuan tersebut yang menjadi penyokong perencanaan gerakan zionis sehingga tertubuhnya Negara Israel(Negara haram Israel). Sumber 31/08/2010, web berita Al-Jazeerah

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget