CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 31 Ogos 2010

Pertempuran sengit: Rejim zionis rempuh Silwan

AL-QUDS, - Pertempuran sengit yang dilaporkan tercetus pagi tadi antara penduduk perumahan Silwan, selatan Masjid Al-Aqsa dengan tentera rejim zionis. Kejadian tersebut berpunca dari operasi meluas yang dijalankan oleh tentera rejim zionis merempuh masuk beberapa buah rumah penduduk Palestin.

Dalam kejadian tersebut, tentera rejim zionis telah menangkap beberapa orang penduduk Palestin. Sebahagian penduduk Al-Quds yang ditangkap rejim zionis dikenali, Jawad Abu Romuz dan kakaknya yang merupakan aktivis Al-Quds, Soad Abu Romuz, serta Adam Samrin, 68 seorang juru azan yang juga merupakan pengawal Masjid 'Ain Silwan dan dua saudara kandung, Fadi dan Nour Siam yang berumur dalam lingkungan 20 an.

Sementara itu, tentera rejim zionis turut menyerahkan surat perintah kepada Hamzah, 16 yang diminta hadir bersama-sama bapanya ke bahagian siasatan yang terletak di barat Al-Quds.

Menurut saksi, sejak akhir-akhir ini, operasi penangkapan dan rempuhan tentera zionis terus meningkat sejak berlakunya kejadian dari sekumpulan pelampau Yahdi yang cuba merosakkan Masjid 'Ain Silwan di Hayyu Wadi Helwah. Lantas, memaksa penduduk Al-Quds bangkit menghalang perlakuan pelampau Yahudi serta membakar kereta mereka. Sumber 30/08/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget