CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 13 Ogos 2010

Tangkap 3 Palestin di pos keselamatan 'Iraq Buren

NABLUS - Awal pagi tadi, sepasukan tentera penjajah telah menangkap tiga penduduk Palestin yang berasal dari kampung 'Iraq Buren, selatan Nablus di pos keselamatan tentera yang didirikan di jalan masuk kampung terbabit.

Pengerusi Majlis Jawatankuasa Kampung 'Iraq Buren, Abdul Rahim Qadus berkata kepada agensi berita safa, tentera penjajah mengenakan kawalan keselamatan di kampung 'Iraq Buren sejak beberapa jam awal pagi tadi malah menghalang penduduk dari memasuki kampung tersebut, namun tentera penjajah membenarkan penduduk keluar.

Tambah Qadus, tentera penjajah telah menangkap tiga pemuda dari kampung berkenaan di pos kawalan tentera dan membiarkan mereka di bawah pohon zaitun sambil tangan mereka diikat di jalan masuk ke kampung tersebut.

Sumber menjelaskan, sejumlah besar tentera penjajah bertebaran di bahagian selatan kampung 'Iraq Buren berikutan sejakpagi tadi penduduk kampung bersedia untuk mengadakan perarakan bagi membantah penempatan Israel.

Tentera penjajah mengumumkan kampung 'Iraq Buren adalah zon tentera setiap hari sabtu seiring dengan perarakan yang diadakan oleh penduduk kampung. Penjajah juga menghalang para wartawan dan media serta aktivis keamanan luar dari memasuki kampung tersebut. Sumber 07/08/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget