CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 29 September 2010

Ceroboh dan operasi 'mengesan' di Gaza

KHAN YUNUS - Sumber melaporkan, jentera perang rejim zionis telah menceroboh ke dalam kawasan tanah penduduk Palestin pagi tadi di kawasan Al-Qararah dan menuju ke kawasan Al-Farahain, timur bandar Khan Yunus, selatan Semenanjung Gaza.

Jelas wartawan agensi berita 'Safa' yang menukilkan dari saksi kejadian berkata, sebanyak empat buah kereta kebal dan dua buah jentolak zionis menceroboh sejauh 250 meter ke dalam kawasan tanah penduduk Gaza yang berhadapan dengan garisan sempadan.

Ketika menceroboh, jentolak zionis meratakan tanah pertanian dari garisan sempadan dengan jarak yang lebih meluas, bermula dari pintu gerbang As-Suraij, tenggara bandar Khan Yunus melewati Al-Farahain di daerah Bani Suheila. Sambil itu, tentera rejim zionis turut menjalankan operasi mengesan di kawasan terbabit.

Tembak ke arah rumah penduduk

Kejadian lain yang dilaporkan, saksi berkata, tentera rejim zionis yang berpengkalan di pos tentera Abu sofiah melepaskan tembakan secara rambang ke arah beberapa buah penduduk Gaza di Mukhayyam Al-Maghazi, pertengahan Semenanjung Gaza.

Sumber menyebut, tiada laporan mengenai luka parah atau kecederaan yang diterima dari pihak hospital.

Sejak dari akhir perang yang lepas, tentera rejim zionis memberi peringatan kepada penduduk Palestin di Gaza agar tidak mendekati 300 meter dari garisan sempadan. Kawasan tersebut dikatakan sebagai zon tentera, malah sesiapa yang melanggar peringatan itu akan diancam. Sumber 27/09/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget