CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 15 September 2010

Hanya dengan pedang dan perang - Komander AL-QASSAM

Laporan dari web rasmi pejabat penerangan KATAIB SYAHID IZZUDDIN AL-QASSAM, sayap tentera gerakan HAMAS telah menerbitkan ucapan komander tertinggi AL-QASSAM, Ahmad Al-Ja'bari yang berjanji bahawa jalan jihad sentiasa berterusan sebagai usaha memerangi para zionis sehinggalah tercapai janji-janji akhir, sama ada 'menang atau syahid'.

Komander tertinggi AL-QASSAM itu menyampaikan ucapan melalui sebuah risalah khas kepada para pejuang AL-QASSAM pada akhir bulan Ramadhan.


Gambar(arkib): Seorang pejuang AL-QASSAM dengan roket jenis 'AL-QASSAM'.

"..dengan pertarungan bersenjata dari roket, terowong dan *amaliah istisyhadiah bersandarkan kekuatan iman serta aqidah, Allah Ta'ala telah mengurniakan kita sejuzuk kemenangan ke atas tanah Palestin di Gaza setelahmana penjajah tewas dengan kekerasan..mudahan ia bertahan selamanya,"
tegas beliau.


Ahmad Al-Ja'bari turut mengecam rundingan damai secara bersemuka antara Palestin Ramallah dengan rejim zionis masa ini. Tegas beliau, zionis tidak akan menundukkan kepalanya melainkan dengan tetakkan pedang serta peluru malah zionis juga tidak akan mengaku kalah kecuali dengan bersemuka(perang) dan 'api'.

KATAIB AL-QASSAM menegaskan lagi keseluruhan tanah Palestin adalah tanah Islam, dari laut sehinggalah darat malah ibu kotanya Al-Quds yang kesemuanya mempunyai ikatan teguh sehingga hari kiamat.

Beliau menyimpulkan kata-katanya dengan sepotong ayat dari Al-Quran Al-Karim, surah at-taubah, ayat ke-111 yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah Ta'ala telah membeli dari orang-orang yang beriman akan jiwa mereka dan harta benda mereka dengan(balasan) bahawa mereka akan beroleh Syurga", maka, kita semua sedang menempuh jalan ke Syurga dengan setinggi-tinggi pengorbanan dan penuh tabah.

Gambar(arkib): Salah satu unit pejuang AL-QASSAM ketika sesi latihan perang di Gaza tahun lalu.

"Sewajarnya kita mesti bersedia untuk menggapai kemenangan. Sesungguhnya kemenangan tidak akan hampir melainkan kepada mereka orang yang beriman berjuang dengan bersungguh-sungguh, dan tidak akan ada kegemilangan yang bermakna melainkan kepada mereka yang bekerja dengan penuh tabah," ujar Komander tertinggi kumpulan pejuang terbesar di Palestin. Sumber 14/09/2010, web rasmi KATAIB SYAHID IZZUDDIN AL-QASSAM

Bacaan lain:

1. 'Amaliah Istisyhadiah' pada pandangan ulamak dan fuqaha' mazhab

Maksud 'amaliah istisyhadiah'(bahasa arab), satu operasi yang dijalankan dengan tujuan untuk mendapatkan syahid dan ianya berbeza dari 'membunuh diri'. Selanjutnya rujuk Monograf Andalus II Tanta, cetakan pertama 2003.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget