CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 15 September 2010

Keselamatan Mesir berundur dari garisan sempadan

RAFAH - Pihak Keselamatan Mesir telah mengarahkan kepada anggota-anggota keselamatannya yang berada di sepanjang sempadan antara Mesir dengan bandar Rafah di selatan Gaza supaya berundur 300 meter ke belakang berikutan adanya amaran serangan rejim zionis yang dijangka berlaku.

Sumber peta, goolge map. Garisan merah adalah garisan sempadan yang memisahkan tanah Mesir dengan Semenanjung Gaza.

Menurut wakil pemberita 'Safa' di Rafah, Pihak Keselamatan Mesir turut meminta Pasukan Keamanan Palestin mengosongkan lokasi-lokasi kawalan di kawasan berkenaan. Manakala, bulantan biru kecil adalah terminal Karem Abu Salem untuk pemunggahan barang-barang dan laluan perlintasan antara Gaza dengan tanah Palestin jajahan 1948.

Dalam masa yang sama, para pekerja dan pedagang di terowong-terowong bawah tanah turut mengosongkan lokasi kedudukan mereka khuatir dengan serangan zionis.

Keadaan genting ini berikutan sebagai waspada setelahmana pejuang-pejuang Palestin melancarkan beberapa serangan roket dan mortar ke arah penempatan-penempatan haram Israel yang kedudukannya setentang dengan Semenanjung Gaza pagi tadi. Namun, serangan pejuang Palestin tidak mengakibatkan sebarang luka parah atau kerosakan harta benda. Sumber 15/09/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget