CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sabtu, 4 September 2010

Lagi 7 Anggota Kami Ditangkap - HAMAS

RAMALLAH - Gerakan HAMAS (حركة المقاومة الإسلامية) berkata, Pihak Keselamatan Palestin daerah Sulfit telah menyerbu masuk ke kampung مردة. Dalam serbuan ini, 7 anggota HAMAS ditangkap. Ketika operasi serbuan, sumber menyebut beberapa buah jip tentera penjajah(Israel) berada di satu-satunya jalan pintu masuk ke kampung itu.

Keterangan HAMAS yang disampaikan kepada agensi 'Safa' hari ini menjelaskan bahawa serbuan Pihak Keselamatan Palestin ke kampung مردة setelahmana tentera penjajah terlebih dahulu merempuh masuk ke kampung berkenaan ekoran seorang warga Israel tercedera setelah kereta yang dinaikinya dilontar dengan batu sewaktu melalui sebatang jalan yang berdekatan kampung مردة.

Menurut keterangan HAMAS, sebaik sahaja tentera penjajah beredar dari kampung itu, Pihak Keselamatan Palestin terus menyerbu masuk serta menangkap Nail Ahmad Qafsh, ahmad Rasmi Qafsh, Qatibah Ahmad Qafsh, Adil Hasan Mazid, Husam Waseef Sulaiman, Muhammad Ahmad Qafsh dan Nabhan Ahmad Sulaiman.

Kesemua anggota HAMAS yang ditangkap ini pernah ditahan sebelum ini oleh Pihak Berkuasa Palestin Tebing Barat.

Berikutan kejadian yang berlaku, gerakan HAMAS mendakwa Pihak Berkuasa Palestin telah menangkap tidak lebih dari 600 anggotanya yang terdiri dari pemimpin dan penyokongnya sejak hari selasa lalu selepas serangan 'banjir api'.

KATAIB SYAHID IZZUDDIN AL-QASSAM, sayap tentera HAMAS melancarkan serangan tersebut di Khalil yang membunuh 4 warga Israel. Sumber 03/09/2010,[03.37 petang Palestin] web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget