CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 29 September 2010

Pertempuran di Al-Quds meletus lagi

AL-QUDS, - Pertempuran sengit antara pemuda-pemuda Palestin meletus lagi malam ini dengan tentera rejim zionis di beberapa buah lokasi di bandar Al-Quds. Sehingga kini, pertempuran itu mengakibatkan beberapa penduduk Palestin mengalami kecederaan setelah tentera zionis menghujani tembakan dan bom gas pemedih mata.

Pengerusi Media Al-Quds, Muhammad Sadiq berkata, pertempuran yang meletus tertumpu di Silwan, Isawiyah, perumahan Rasul Amud, Thur, Sowanah, Thauri dan Mukhayyam Shu'fat.

Sadiq menjelaskan, pemuda-pemuda Palestin menghadang kemaraan tentera rejim zionis dengan batu dan botol kaca, sementara itu, pasukan perubatan mengalami kesulitan untuk tiba di lokasi pertempuran.

Seperti yang dimaklumkan, antara mangsa dikalangan penduduk Palestin yang mengalami luka parah adalah Haniyyeh Audah dalam lingkungan 70an. Mangsa disifatkan kritikal setelahmana tentera rejim zionis melempar sound-bom yang meletup dihadapannya. Haniyyeh Audah adalah ibu mertua kepada As-syahid Samir Sarhan yang menjadi mangsa tembakan pendatang haram Israel pagi Jumaat lalu.

Tambah Sadiq, beratus-ratus tentera rejim zionis yang disokong beberapa buah helikopter sedang mengepung Silwan masa ini. Beliau mengingatkan, hal sedemikian adalah permulaan untuk merempuh masuk ke perumahan Palestin yang menggunakan kekerasan dan tidak dapat jangka kesannya.

Sebagaimana yang dijelaskan, tentera rejim zionis berundur dari keseluruhan perumahan Palestin di Al-Quds awal pagi secara mengejut. Selepas itu, keadaan kembali pulih. Sumber 25/09/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget