CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 15 September 2010

Terkini: F-16 zionis bedil selatan Gaza

Gambar(arkib): Kesan kehancuran sebuah terowong bawah tanah akibat serangan pesawat rejim zionis di Rafah, selatan Gaza.

RAFAH - Seperti yang dijangka, rejim zionis telah membedil garisan sempadan yang menghubungkan antara selatan Gaza dengan tanah Mesir sebentar tadi. Serangan ini tertumpu di kawasan terowong bawah tanah.

Sumber melaporkan pada jam 02.10 petang, waktu Palestin, pesawat tempur F-16 zionis melancarkan dua serangan misil ke kawasan terowong bawah tanah berhampiran gerbang Salahuddin, Rafah, Selatan Semenanjung Gaza.

Sebelum itu, media Israel 'Yediot Ahronot' pada jam 01.58 petang, waktu Palestin, sebuah kawasan penempatan haramnya 'Ushkul' di barat Naqab(Negev) menerima dua serangan roket jenis 'hawn'.

Menurut saksi kepada agensi berita 'Safa' dalam laporan terkini pada jam 02.17 petang, waktu Palestin, beberapa mangsa dikalangan penduduk Palestin Gaza mengalami luka parah dalam pengeboman rejim zionis di kawasan terowong bawah tanah. Jelas sumber, seorang mangsa serangan misil F-16 zionis telah syahid.

Pemberita Al-Jazeerah di Gaza, Tameer Mashal melaporkan, mangsa yang syahid dan 2 lagi yang mengalami kecederaan telah dibawa ke hospital Abu Yusuf An-Najjar. Namun kedengaran desas-desus bahawa masih lagi mangsa yang luka parah dalam pengeboman tersebut.

Sumber perubatan berkata, mangsa yang syahid, Wajdi Jihad Al-Qhadhi, 21 berasal bandar Rafah dan jenazahnya tiba ke hospital dalam keadaan rentung.

Al-Jazeerah menyatakan, sejak kebelakangan ini pesawat-pesawat Israel, helikopter dan pesawat tanpa pemandu kerap meninjau di ruang udara Gaza. Tambahan pula, sebelum dan semasa rundingan damai yang berlangsung antara pihak Palestin Ramallah dengan penjajah. Dalam masa yang sama, pejuang-pejuang Palestin terus meningkatkan serangan roket ke tanah-tanah rampasan Israel. Sumber 15/09/2010, web berita safa.ps dan berita Al-Jazeerah

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget