CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Khamis, 28 Oktober 2010

ETP Bukti Kerajaan Sekarang Merancang Kemusnahan Akhlak Masyarakat Pada Masa Akan Datang

EPP 8: Mewujudkan Kawasan Hiburan Khas

Tindakan

Kami menyasarkan untuk mengadakan aktiviti-aktiviti malam yang lebih meriah di Malaysia di mana hiburan aktiviti malam terpilih dijangka menyumbangkan tambahan pendapatan daripada RM600 juta kepada RM1.8 bilion menjelang 2020. Untuk mencapai hasrat ini, liberalisasi beberapa peraturan hiburan akan dilaksanakan untuk merangsangkan pembangunan industri dengan

• Memisahkan kawasan hiburan khas untuk mengurangkan sebarang impak buruk kepada penduduk tempatan kerana kawasan tersebut dibangunkan terutamanya untuk memenuhi permintaan pelawat asing

• Membenarkan pelanjutan had waktu beroperasi bagi pusat hiburan

• Mengurangkan nisbah artis tempatan dengan artis asing berbanding dengan syarat yang ditetapkan dalam garis panduan semasa PUSPAL

• Melanjutkan tempoh sah visa bekerja bagi artis dan krew asing berdasarkan jenis persembahan (iaitu persembahan sekali sahaja (one-off), pancaragam dengan kontrak jangka panjang atau pertunjukan produksi jangka panjang) Untuk diiktiraf sebagai zon hiburan, kriteria yang berikut perlu dipatuhi:

• Memenuhi keperluan kalis bunyi sebagaimana yang didefinisikan oleh kod bangunan pihak berkuasa tempatan;

• Mencapai skala minimum purata 1,000 pelawat setiap malam di sesebuah zon hiburan;

• Memastikan kebolehcapaian pengangkutan dan infrastruktur yang mencukupi (contohnya tempat letak kereta, teksi dan bentuk pengangkutan yang lain);

• Ketersediaan rondaan yang mencukupi oleh pasukan polis atau firma keselamatan swasta untuk
memastikan keselamatan awam di kawasan berhampiran; dan

• Terletak pada jarak minimum 100 meter dari kawasan kediaman dan keagamaan.

Lima bandar telah dikenal pasti sebagai lokasi berpotensi bagi kawasan hiburan khas: Greater Kuala Lumpur/Klang Valley, Genting Highlands, Pulau Pinang, Langkawi dan Kota Kinabalu. Memandangkan Kuala Lumpur bakal menarik lebih banyak ekspatriat, aktiviti hiburan yang lebih meriah merupakan suatu unsur daya boleh huni (liveability) yang penting. Kawasan hiburan yang sedia ada adalah tidak memadai untuk mencapai pertumbuhan yang diharapkan memandangkan purata kadar penghunian hujung minggu bagi kelab malam di bandar adalah sebanyak 85 hingga 90 peratus.

Menerusi kerjasama dengan Greater KL/KV NKEA, dipersetujui bahawa lokasi berpotensi bagi kawasan hiburan baharu ialah kawasan di sekitar Central Market. Kawasan ini akan direka bentuk untuk menarik pelancong dengan kemudahan 24 jam, keselamatan awam yang mencukupi, pengangkutan dan infrastruktur, tetapi ia akan kekal terpisah dari kawasan kediaman dan keagamaan.

Sumber gambar : http://www.kpkk.gov.my/pdf/tahukah_anda/ETP_bm/bab10.pdf

===========================

Kerajaan sekarang telah menumpukan kemajuan "Sosial tanpa batasan" apabila "Sekolah Khas" telah dibina untuk menampung pelajar yang hamil luar nikah dan kemungkinan "Sekolah Khas" tersebut merupakan perancangan awal kerajaan di dalam membasmi pelajar hamil luar nikah yang berpunca masalah sosial pada masa akan datang.Sedangkan masalah sosial tersebut berpunca dari sikap kerajaan mengambil remeh dalam membasmi dan menutup pusat hiburan dan maksiat.Seandai kerajaan meneruskan projek yang bakal membuatkan sehari 15000 ke atas masyarakat berhibur tanpa batasan kemungkinan besar jumlah pelajar hamil akan meningkat.



362 Bab 10

Memperkasakan Industri Pelancongan

Pewujudan kawasan hiburan baharu akan ditadbir oleh Bahagian Pelan Induk DBKL. DBKL akan bekerjasama dengan badan-badan berkaitan untuk menarik pengendali kelab malam untuk melabur dalam zon hiburan yang diwartakan. Sementara itu, Bahagian Pelesenan DBKL akan bertanggungjawab membantu memudahkan pengeluaran lesen-lesen bagi kelab malam untuk memulakan operasi di dalam kawasan yang dikhaskan.

Pembiayaan

Jumlah pembiayaan yang akan diperlukan adalah RM276 juta dan kesemuanya akan dibiayai oleh sektor swasta.

Impak

Enam buah kelab malam baharu, setiap satunya dengan kapasiti untuk menampung sekurang-kurangnya 900 pengunjung kelab setiap hujung minggu disasarkan untuk memulakan operasi pada awal tahun 2012.

Dua buah kelab malam akan memulakan operasi pada tahun 2013 dan 2014 masing-masing. Menjelang tahun 2014, sekurang-kurangnya 10 kelab malam akan terdapat di dalam zon hiburan baharu. EPP ini dijangka menjana impak PNK sebanyak RM0.7 bilion dan kira-kira 5,614 peluang pekerjaan menjelang tahun 2020.

==============================

Persoalan :

Sekurang-kurangnya satu kelab mampu menampung 900.
Namun berapakah anggaran maksimum pengunjung yang mampu ditampung sebuah kelab?

Minimum 900 pengunjung bagi setiap satu kelab malam?
6 kelab malam : 6 X 1,000 = 5400 pengunjung satu malam ?

MENJELANG 2014 SEKURANG-KURANGNYA 10 KELAB MALAM?
Ini bermaksud 2014 kelab malam akan bertambah dan kemungkinan akan melebihi 10 kelab malam.

SEANDAI 10 kelab malam disiap bina dan SEANDAI 1 kelab malam mampu menampung 1500 orang ini bermaksud 15000 pengunjung pada satu malam.

SEANDAI pada 2014 kelab malam dibina lebih dari 10 buah?
Maka lebih 15000 pengungjung akan ada dan amat mustahil semua pengunjung tersebut adalah non muslim.

Seandai sekarang kerajaan tidak mampu mengawal kelab hiburan dan tidak mampu mengawal masyarakat Islam dari mengunjugi kelab hiburan ini bermakna apabila berlakunya penambahan kelab malam dan hiburan maka pasti kerajaan sekali lagi tidak mampu mengawal masalah ini.

Mungkin ada yang beralasan bahawa perundangan syariah yang tidak membenarkan masyarakat Islam memasuki pusat hiburan telah sedia ada dan kesilapan itu hanya berpunca dari orang Islam yang memasuki kelab malam dan hiburan saja.Namun alasan itu tidak releven kerana perundangan tersebut tidak dilaksanakan dengan sebaiknya malah sebenarnya menjadi tanggungjawab kerajaan dalam menangani masalah sosial dengan mengurangkan kelab malam dan hiburan yang melalaikan serta menguatkuasakan perundangan tersebut.Alasan kesilapan orang Islam mengunjungi kelab malam dan hiburan yang melalaikan adalah merupakan alasan untuk pihak kerajaan "lepas tangan" setelah keuntungan diperolehi.

Sumber gambar : http://www.kpkk.gov.my/pdf/tahukah_anda/ETP_bm/bab10.pdf


Oleh sebab masalah yang semakin meruncing ini Ikhwan mengajak anda semua menyertai

Kami Bantah Penambahan Penubuhan Kelab Malam & Hiburan Yang Melalaikan

Page ini ditubuhkan untuk mengumpulkan seluruh masyarakat tidak kira agama mahupun fahaman politik untuk membantah perkara tersebut.

Pejuang SARAYA AL-QUDS mangsa serangan artileri syahid

Gambar(safa): Mangsa serangan artileri rejim zionis di Gaza.

GAZA
- Seorang penduduk Palestin menemui syahid selepas waktu zohor sebentar tadi akibat terkena serpihan dari tembakan artileri rejim zionis di timur daerah Jabaliyah, utara Semenanjung Gaza.

Jurucakap Khidmat Perubatan Tentera di Gaza, Adham Abu Salamiyah dalam kenyataannya mengesahkan bahawa seorang penduduk Gaza yang dikenali Jihad Subhi Afana, 20 syahid dalam serangan mengejut dari artileri zionis.

Menurut kumpulan pejuang, SARAYA AL-QUDS, sayap tentera JIHAD ISLAMI berkata, as-syahid Afana adalah salah seorang dari pejuangnya. Beliau menemui syahid dalam sebuah misi jihad.

Sementara itu, saksi yang menyampaikan kepada agensi berita 'Safa' menjelaskan bahawa beberapa buah jentera perang rejim zionis yang berpengkalan sementara dalam garisan sempadan di timur Bet Hanoun menyasarkan serangan ke atas sebuah rumah. Berikutan serangan itu, rumah milik keluarga Al-Shubbat rosak teruk, jelas sumber.

Kejadian lain dilaporkan, seorang penduduk Palestin yang bekerja sebagai pengutip kepingan besi dan sisa runtuhan bangunan cedera akibat ditembak rejim zionis. Mangsa tembakan zionis di timur daerah Jabaliyah tersebut telah dibawa ke hospital Kamal Udhwan, utara Gaza untuk rawatan selanjutnya, menurut Abu Salamiyah.

Pesawat rejim kerap meninjau

Tambahan lagi, sejak akhir-akhir ini pesawat tempur rejim zionis kerap-kali mengadakan penerbangan di ruang udara Semenanjung Gaza seiring dengan ancaman bagi melancarkan serangan terbaru di Gaza.

Semalam, laporan pada jam 11.51 malam, waktu Palestin menyatakan beberapa puluh buah pesawat tempur jenis F-16 zionis dan pesawat pengintip berlegar-legar di ruang udara Gaza.

Penduduk Palestin di Gaza turut merasa bimbang dengan operasi tersebut sebagaimana yang berlaku pada perang tahun lalu. Jelasnya, operasi pengeboman tahun lalu menumpukan lokasi-lokasi keamanan bawah seliaan Kementerian Dalam Negeri Palestin di Gaza.

Sebelum tinjauan

Operasi tinjauan pesawat zionis di ruang udara Gaza adalah susulan dakwaan Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu beberapa hari yang lalu mengenai roket anti-kapalterbang yang dipasang di Gaza.

Demikian itu, Netanyahu dalam kenyataannya berkata, angkatan tentera udara Israel menghadapi kesulitan ketika mengadakan operasi pengintipan di ruang udara Gaza. Malah, Netanyahu menggesa supaya menjamin penyelesaian yang diperlukan bagi keamanan Israel.

Pada hari Isnin yang lalu, Menteri Dalam Negeri Palestin di Gaza, Fathi Hamad menyatakan, penjajah seakan-akan mahu melancarkan perang menentang Gaza.

Gaza kerap diceroboh

Terbaru dan kejadian yang terkini, kawasan yang berhampiran garisan sempadan sering diceroboh. Di samping itu, rejim zionis turut melepaskan tembakan dan membedil ke arah rumah-rumah dan tanah pertanian di Gaza. Sumber 27/10/2010, web berita safa.ps

Ceroboh Al-Maghazi, tembakan di timur Qararah

KHAN YUNUS - Sumber melaporkan, beberapa buah jentera perang rejim zionis menceroboh timur Mukhayyam Al-Maghazi, pertengahan Gaza secara terhad pagi tadi.

Menurut pemberita agensi 'Safa', beberapa buah jentera perang termasuk jentolak telah menceroboh sejauh berpuluh-puluh meter ke dalam sempadan tanah penduduk Palestin Gaza. Pencerobohan tersebut mensasarkan sebuah kawasan di Jahr El-Deik yang terletak di selatan bandar Gaza. Jelas sumber, rejim zionis melaksanakan operasi menyerodok dan menyamakan tanah serta mengesan 'sasarannya' di kawasan berkenaan.

Sementara itu, menara-menara kawalan tentera rejim zionis melepaskan tembakan ke arah beberapa buah rumah dan tanah pertanian penduduk yang berhampiran pos kawalan Kissufim di timur daerah Qararah, Khan Yunus. Sumber 26/10/2010, web berita safa.ps

'Lifeline 5' berjaya tiba di Gaza




GAZA - Ketibaan konvoi 'lifeline 5' di Semenanjung Gaza pada petang tadi(khamis) yang melintasi sempadan Rafah, Republik Arab Mesir disambut besar-besaran dan juga secara rasmi.

Liputan dari pemberita Al-Jazeerah, Tameer Mashal jelas menunjukkan sebaik konvoi tiba di Gaza, laungan takbir 'Allah Maha Besar' kedengaran kuat dari para sukarelawan konvoi. Di samping itu, sujud syukur tanda gembira yang tidak terhingga dan ada sukarelawan wanita menangis kerana dapat bertemu dengan penduduk Palestin di Gaza yang terkepung dengan sekatan zalim zionis.

Pemberita Al-Jazeerah menjelaskan lagi bahawa konvoi dapat merentasi sempadan Rafah dengan mudah dan senang berikutan pihak penganjur konvoi mengikut persetujuan dengan Pihak Berkuasa Mesir.

Jurucakap konvoi, Zaher Birawi berkata, Pihak Berkuasa Mesir telah membenarkan 342 sukarelawan memasuki Gaza. Sebahagiannya ada yang datang dengan menaiki kapal dari pelabuhan Latakia dan sebahagian besar yang lain menaiki kapal terbang Syria.

Beliau menyebut para sukarelawan yang terlibat datang dari 30 buah Negara, 12 darinya Negara Arab dan selebihnya adalah dari Negara-negara barat yang jauh.

"Tujuan mereka hanyalah satu iaitu untuk membantu membebaskan Palestin dari kezaliman," jelas Birawi.

Jurucakap konvoi mengungkapkan ketibaan sukarelawan-sukarelawan lifeline ke Gaza petang ini menandakan pembetulan kesilapan yang telah dilakukan pihak Mesir kepada kami pada permulaan perjalanan konvoi. Demikian itu, konvoi akan berada di Gaza selama tiga hari dan akan beredar keluar pada pagi ahad akan datang.

Beliau turut menyatakan, para sukarelawan bertekad untuk mengadakan tinjauan dan melawat tempat-tempat yang musnah serta bertemu dengan sebahagian keluarga mangsa-mangsa perang Israel.

Kapal besar Greek yang membawa kenderaan konvoi lifeline 5 berlepas dari pelabuhan Latakia, Syria malam semalam dan tiba di pelabuhan El-Arish selepas waktu tengahari tadi.

Mengulas antara persetujuan Pihak Berkuasa Mesir bagi membenarkan konvoi ke Gaza, seramai 17 sukarelawan termasuk bekas ahli parlimen Britain, George Galloway tidak dibenarkan masuk ke Gaza. Pihak Berkuasa Mesir menganggap sukarelawan-sukarelawan tersebut individu-individu yang tidak dialu-alukan Mesir.

Konvoi 'amal'

Ketika penduduk Gaza meraikan kegembiraan dengan sukarelawan konvoi lifeline 5 yang telah berjaya memasuki Gaza, sebuah lagi konvoi bantuan kemanusiaan dari Britain sedang bersiap sedia memasuki Libya.

Konvoi 'طريق الأمل' yang disertai 70 aktivis Britain dengan 29 buah kenderaan yang membawa muatan makanan, bekalan perubatan dan alat-alat pembelajaran datang dari Tunisia menuju ke Semenanjung Gaza dan akan merentasi Libya dan tanah Mesir. Sumber 21/10/2010, berita Al-Jazeerah, web berita safa.ps dan web berita Al-Jazeerah

Pejuang ALWIYAH serang unit khas zionis

RAFAH - Kumpulan pejuang, ALWIYAH NASEER SALAHUDDIN(sayap tentera لجان المقاومة الفلسطينية) mengumumkan pihaknya mensasarkan serangan terhadap tentera rejim zionis berhampiran pintu gerbang 'المطبق', timur Rafah yang terletak di selatan Semenanjung Gaza.

Gambar(safa): Pejuang ALWIYAH NASEER SALAHUDDIN.

Dalam salinan kenyataan rasmi kumpulan pejuang itu kepada agensi berita 'Safa', ALWIYAH berkata, pejuangnya telah melepaskan 3 serangan roket 'hawn', 82 milimeter pagi ini ke atas sebuah unit khas tentera rejim zionis yang menceroboh. Jelas ALWIYAH, pejuangnya berjaya melaksanakan misi itu dan dapat pulang ke pos kawalan dengan selamat.

ALWIYAH menyatakan lagi, operasi pagi ini adalah bagi menghadang serangan rejim zionis serta membalas ancaman zionis yang berniat melancarkan perang terbaru ke atas Semenanjung Gaza.

"Pejuang-pejuang kami sentiasa bersedia di lokasi-lokasi utama bagi mempertahankan kesucian tanah-tanah kami," jelas ALWIYAH.

Kumpulan pejuang ini turut menegaskan bahawa pilihan jihad dan penentangan adalah satu-satunya jalan untuk membebaskan keseluruhan tanah Palestin yang dirompak. Sumber 21/10/2010, web berita safa.ps

Pesawat pengintip gugur, jentolak zionis terbalik

GAZA - Kejadian yang tidak disangka pagi ini(Khamis), sebuah pesawat pengintip rejim zionis gugur dalam kawasan tanah penduduk Palestin di Hayyu Syuja'iah. Kedudukan kawasan tersebut bertentangan dengan garisan sempadan di sebelah timur bandar Gaza.

Menurut saksi dan sumber keselamatan menjelaskan kepada agensi berita 'Safa' bahawa pesawat pengintip zionis gugur dalam kawasan Palestin yang jaraknya 200 meter dari garisan sempadan. Berikutan itu, jentera perang rejim zionis berkejaran ke lokasi gugurnya pesawat.

Dua sumber berkenaan menyebut, dua buah kereta kebal zionis terus pantas menceroboh ke lokasi berkenaan untuk mengambil pesawat pengintip yang gugur dan berderai. Ketika jentera perang zionis berundur dari lokasi yang diceroboh, tidak semena-mena jentolak zionis terbalik. Kemudian, jentolak yang lain bingkas menundanya masuk ke dalam garisan sempadan.

Jelas sumber, operasi pencerobohan pagi ini tidak kedengaran bunyi tembakan. Namun dalam masa yang sama dinyatakan bahawa beberapa buah helikopter zionis meninjau dan membuat liputan kejadian itu dari ruang udara. Sejurus operasi zionis selesai, jentera perang rejim zionis beredar meninggalkan kawasan berkenaan. Sumber 21/10/2010, web berita safa.ps

Selasa, 26 Oktober 2010

ETP : Lebih banyak kelab malam, spa akan dibina

Pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mahu menjadikan Malaysia sebuah hub pusat hiburan malam bagi memacu industri pelancongan mengikut Program Transformasi Ekonomi (ETP).

Ini akan dilaksanakan dengan penubuhan beberapa kelab malam terkemuka, menganjurkan konsert utama, melonggarkan garis panduan untuk penghibur antarabangsa dan “mempakejkan” semula acara antarabangsa seperti Formula 1 dan MotoGP.

Menurut perancangan ETP yang dikeluarkan semalam, ia adalah sebahagian daripada 12 projek permulaan (EPP) yang bertujuan memperkasakan sektor pelancongan agar ketibaan pelancong dapat dipertingkatkan.

Langkah itu dijangka mendapat bantahan golongan konservatif agama yang sebelum ini telah berulang-kali berdemonstrasi membantah kehadiran penghibur antarabangsa. Sasaran terbaru mereka adalah bintang sensasi Amerika - Adam Lambert yang seorang 'gay'.





















Satu daripada 12 EPP itu adalah melonggarkan syarat ketat bagi penganjuran konsert dan majlis antarabangsa, yang sekarang ini dikatakan banyak menghindarkan penghibur antarabnagsa ke negara ini.

Mulai suku terakhir 2010, acara antarabangsa yang menampilkan penghibur antarabangsa yang memenuhi tiga kriteria minimum dikecualikan daripada tertakluk kepada syarat-syarat ketat Agensi Pusat Permohonan Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (Puspal).

Kriteria berkenaan adalah:
  • Penarafan kelas A berasaskan pada kedudukan 100 teratas carta Billboard sejak lima tahun yang lalu;
  • Menarik 2,500 penonton bagi setiap acara; dan
  • Telah membuat pertunjukan di tiga tempat antarabangsa.

Selain mematuhi syarat Puspal, mereka bakal tertakluk kepada “garis panduan yang lebih fleksibel”, pelepasan cukai, perlonggaran daripada imigresen untuk menjadikan Malaysia hub majlis acara antarabangsa.





















Untuk meminda garis panduan Puspal, seperti yang dicadangkan, jawatankuasa Puspal akan bekerjasama dengan agensi-agensi lain yang terlibat (majlis tempatan, Jabatan Imigresen, dan Kementerian Kewangan). Kementerian Pelancongan akan memantau dan menjejak proses pelaksanaan.

Jumlah pelaburan yang diperlukan adalah RM467 juta dan akan dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan. Kerajaan menjangkakan ia akan memberi pendapatan negara kasar sebanyak RM427 juta dan mewujudkan sebanyak 8,000 peluang pekerjaan

Lebih mengejutkan lagi EPP juga mencadangkan penubuhan zon hiburan di Greater Kuala Lumpur/Lembah Klang, Genting Highlands, Pulau Pinang, Langkawi dan Kota Kinabalu bagi menggandakan pendapatan hiburan malam Malaysia kepada RM1.8 bilion menjelang 2020.

















Langkah itu akan menyaksikan penubuhan enam kelab malam baru yang mampu menampung kehadiran 900 pengunjung pada hujung minggu menjelang awal 2012. Dua lagi akan beroperasi pada 2013 dan 2014.

"Menjelang 2014, akan terdapat sekurang-kurang 10 kelab malam di zon hiburan. Ini akan menghasilkan impak pendapatan kasar negara RM0.7 bilion dan mewujudknan 5,614 pekerjaan baru menjelang 2020," petik laporan itu.

Bagi mencapai hasrat itu, liberalisasi beberapa peraturan hiburan akan dilaksanakan, termasuk membenarkan pelanjutan had waktu beroperasi bagi pusat hiburan

Kawasan hiburan yang sedia ada dikatakan tidak memadai untuk mencapai pertumbuhan yang diharapkan memandangkan purata kadar penghunian hujung minggu bagi kelab malam di bandar adalah sebanyak 85 hingga 90 peratus.




















Menerusi kerjasama dengan Greater KL/KV NKEA, dipersetujui bahawa lokasi berpotensi bagi kawasan hiburan baharu ialah kawasan di sekitar Central Market.

Kawasan ini akan direkabentuk untuk menarik pelancong dengan kemudahan 24 jam, keselamatan awam yang mencukupi, pengangkutan dan infrastruktur, tetapi ia akan kekal terpisah dari kawasan kediaman dan keagamaan.

Sumber : MalaysiaKini

Rabu, 20 Oktober 2010

Umno kononnya perjuangkan Kalimah الله tetapi mempermainkan محمد


Jika dulu kita di perlihatkan Umno berdemontrasi kerana penggunaan Kalimah الله oleh bukan Islam sedangkan mereka sendiri telah membenarkan penggunaan kalimah tersebut puluhan tahun lalu.Kini mereka pula menghina Islam dengan mengadakan festival fesyen atas nama Islam tetapi jelas bertentangan dengan Islam malah penghinaan terhadap Kalimah محمد dilakukan.

Adakah umno dan perkasa akan melakukan demontrasi apabila Rosmah Mansur sendiri melakukan penghinaan terhadap Islam?

Kita lihat dan tunggu...........

Terdapat nama محمد pada festival pakaian IFF (Penaung Rosmah Mansur)



Pada 9 Ogos lalu "Islamic Fashion Festival" telah di rasmikan oleh Rosmah Mansur dan turut di hadiri oleh Najib Rajak (Isteri Rosmah).Tujuan festifal tersebut kononnya hendak mempromosi dan menonjolkan fesyen ala-ala Islam namun yang amat dikesali adalah fesyen pakaian yang ditontonkan tidak menepati hukum Islam malah bercanggah dengan hukum Islam serta terdapat perkataan di محمد dibeberapa pakaian tersebut.

Seandai kita berdemontrasi dan mengutuk keras tindakan penghinaan terhadap Rasulullah s.a.w yang dilakukan oleh pihak barat seperti lukisan karikatur dan lain-lain namun amat mengecewakan apabila kepimpinan negara sendiri melakukan penghinaan terhadap Islam dan Rasulullah dengan mengadakan dan merasmikan pula "Islamic Fashion Festival" yang jelas-jelas bercanggah dengan Islam dan menghina Rasulullah dengan terdapat tulisan محمد di bebarapa pakaian.

Seandai Perdana Menteri Malaysia yang sekarang dan selaku Presiden UMNO iaitu Najib Razak benar-benar mendaulatkan Islam dan mengakui UMNO adalah parti Islam maka Najib Razak perlu mengambil tindakan segera keatas penghinaan terhadapt Islam yang dilakukan oleh Rosmah Mansur (suami Najib Razak).
























Di mana suara "40 ulama UMNO" yang kononnya mereka menganggotai UMNO untuk menjadi penasihat terhadap hukum Islam?

Apa pula pendapat Harusani berkaitan perkara ini?

Jumaat, 15 Oktober 2010

Ulama Muda Umno Bising Isu Munajat Royalti Minyak Tapi Membisu Konsert Artis Gay

MO11
KUALA LUMPUR 14 Okt
ober - Ulama muda Umno yang baru-baru ini menegur kerajaan negeri Kelantan berhubung misi Munajat Royalti Minyak yang dianggap sebagai pembaziran akhirnya membisu dalam isu konsert artis gay, Adam Lambert yang akan mengadakan persembahannya di Stadium Bukit Jalil malam ini.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata ini merupakan sumbangan ulama muda yang menyertai Umno yang telah memberikan nasihat kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional tentang cara-cara untuk menang dalam Pilihan Raya Umum akan datang.

"Saya ucapkan tahniah kepada ulama-ulama muda ini yang telah berjaya me'reform' dan memperkasakan Umno-BN dengan cara membawa masuk budaya kuning yang tidak sihat ini ke dalam negara," sindir beliau ketika ditemui Suara Keadilan.

Sebelum itu, seorang ulama muda Umno, Fathul Bari Mat Jahya yang juga anak bekas Mufti Perlis dalam kolumnya di dalam sebuah portal web berita menyifatkan tindakan kerajaan Kelantan yang memfailkan saman royalti sebagai zalim.

Beliau turut mempersoal tindakan kerajaan negeri yang sedang mengumpulkan dana sebanyak RM400,000 untuk misi munajat tersebut.

Katanya, wang tersebut sewajar digunakan untuk program-program ilmiah seperti mengingatkan masyarakat tentang pentingnya akidah, memperkenalkan sunnah dan bahaya bidaah.

Namun begitu, kata Mahfuz, ketika kebanyakan rakyat membantah kehadiran Adam Lambert, ulama muda Umno ini gagal menjalankan tanggungjawab mereka menasihati Umno-BN khususnya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkaitan isu akhlak dan moral serta bahaya budaya songsang kepada golongan anak muda di negara ini.

Sumber : Suara Keadilan

Penjajah berhasrat roboh 110 bangunan Palestin

Peta, sumber google. Kedudukan Hayyu Silwan bertanda bulat merah.

AL-QUDS, - Laporan dari pengawasan Negara Penjajah(rejim zionis) menyebutkan bahawa 110 buah bangunan di Silwan yang didirikan oleh Palestin semenjak 31 tahun yang lalu dan sehingga tahun ini tidak mengikut undang-undang.

Radio rejim zionis yang memetik salinan dari laporan itu mendakwa bangunan-bangunan yang telah di bina di Hayyu Silwan, timur bandar Al-Quds menyalahi garis panduan asas binaan yang diperakui pada pertengahan 70an, kurun lalu.

Pengawasan itu juga mengesyorkan membuat penelitian ke atas cadangan untuk membawa hal tersebut ke mahkamah agar dapat perintah mahkamah bagi merobohkan rumah-rumah Palestin.

Sumber melaporkan, Kerajaan rejim zionis terus melancarkan operasi menggila terhadap penduduk Palestin(penduduk asal) yang menetap di dalam bandar Al-Quds. Tujuan operasi tersebut adalah untuk menghalau dan menguasai rumah-rumah, tanah Palestin dan membangunkan pemilikan Yahudi.

Sehingga kini, antara langkah yang dilakukan rejim zionis supaya dapat mengusir penduduk Palestin dari Al-Quds adalah dengan cara merobohkan rumah-rumah Palestin dengan hanya mendakwa pembinaan tersebut tanpa kelulusan. Sumber 13/10/2010, web berita safa.ps

Pejuang bedil jentera perang zionis

GAZA - Sayap tentera Jabhah Sha'biah Li Tahrir Palestin, iaitu KATAIB ABU ALI MUSTAFA telah membedil sekumpulan jentera perang rejim zionis yang berada di belakang kawasan perkuburan Syuhada', Jabaliya, utara Semenanjung Gaza dengan peluru roket jenis hawn 80mm.

Dalam kenyataan rasmi bertulis yang disampaikan kepada agensi berita 'Safa', KATAIB ABU ALI MUSTAFA berkata, serangan tersebut adalah tindak balas bagi membalas jenayah yang dilakukan penjajah ke atas penduduk Palestin.

Sayap tentera ini menyatakan pihaknya akan berterusan menentang dan membalas setiap kekejaman penjajah, malah turut berjanji kepada penduduk Palestin bagi membela setiap pengorbanan dan titisan darah para syuhada'.

Sementara itu, laporan pada jam 11.14 pagi, waktu Palestin, agensi berita 'Safa' berkata, rejim zionis melancarkan serangan bayangan di Khan Yunus, selatan Semenanjung Gaza. Sumber 11/10/2010, web berita safa.ps

Tentera rejim zionis bunuh dua pejuang AL-QASSAM

Gambar(Al-Jazeerah): Jasad seorang pejuang AL-QASSAM yang terdampat di tanah setelah zionis mengebom rumah yang diduduki pejuang AL-QASSAM di Khalil.

Unit khas dari tentera rejim zionis telah melakukan pembunuhan ke atas dua pejuang Palestin, Nasha'at Al-Kurmi dan Makmun An-Natshah dari KATAIB SYAHID IZZUDDIN AL-QASSAM(sayap tentera gerakan HAMAS). Kedua-dua pejuang syahid apabila rumah yang mereka duduki di bandar Khalil telah dibom.

Menurut wartawan berita Al-Jazeerah, Shereen Abu Aqilah berkata, gerakan HAMAS mengutuk keras operasi rejim zionis yang mengakui membunuh dua pejuangnya. HAMAS mengungkapkan bahawa operasi tersebut adalah kesan dari pemusatan keselamatan yang terjalin antara Pemerintah Palestin Ramallah dengan Kerajaan Penjajah(zionis). Sementara itu, Pemerintah Palestin Ramallah turut mengutuk pembunuhan yang dilakukan tentera rejim zionis.

Gambar(Al-Jazeerah): Keadaan rumah tiga tingkat yang rosak teruk akibat dibom zionis.

Wartawan Al-Jazeerah menjelaskan lagi, tentera rejim zionis turut menangkap beberapa penduduk Palestin. Antaranya adalah tuan pemilik bangunan rumah tiga tingkat itu.


Menurut saksi, sejumlah besar tentera rejim zionis yang diiringi beberapa buah jentolak telah mengepung rumah tersebut yang terletak di kawasan Jabal Jauhar di Khalil. Kemudian, rumah tersebut dibom dengan peluru misil. Rejim zionis mendakwa Al-Kurmi bertanggungjawab ke atas operasi 'banjir api' yang membunuh emmpat pendatang haram Israel bulan lalu.

Saksi kejadian menceritakan kepada Al-Jazeerah bahawa dia telah mendengar tentera rejim zionis memanggil seorang individu iaitu Nasha'at Al-Kurmi (as-syahid, gambar)agar turun ke bawah dan menyerahkan diri, tetapi Nasha'at membantah. Berikutan itu, seorang lagi mangsa pembunuhan zionis, as-syahid Makmun An-Natshah terdampar di atas tanah di sebelah bangunan rumah yang musnah akibat dibom.

Radio Israel lapor

Menurut radio tentera Israel, tentera rejim zionis telah menjalankan operasi menyingkir golongan pembuat kerosakan(istilah yang digunakan Israel ke atas Palestin).

Jelas radio itu lagi, salah seorang darinya berpakat dengan kawan-kawannya melakukan beberapa aktiviti keganasan di Tebing barat.

Operasi zionis bermula asar semalam

Sumber menukilkan dari saksi, operasi ketenteraan yang dilancarkan oleh rejim zionis bermula sejak pada awaktu asar semalam. Ketika itu, pesawat pengintip tanpa pemandu kelihatan membuat tinjauan kerap di ruang udara Jabal Jauhar, timur bandar Khalil diikuti kemasukan trak pengangkut tentera pada pertengahan malam semalam.

Saksi yang enggan namanya didedahkan berkata, sebaik sahaja tentera rejim turun dari trak, mereka terus melepaskan tembakan ke arah rumah berkenaan meskipun rumah tersebut berpenghuni. Seiring dengan tembakan, sejumlah besar dari tentera rejim zionis memasuki ke kawasan berkenaan.

Gambar(safa): Salah seorang penduduk Palestin yang ditangkap ketika operasi tentera zionis.

Menurut sumber dari agensi
'Safa', 40 buah jentera perang rejim zionis termasuk jentolak serta diikuti 600 tentera rejim mengepung kawasan rumah yang diduduki dua pejuang AL-QASSAM.

Lebih sebulan yang lalu, rejim zionis menyenaraikan Al-Kurmi adalah sasaran utama yang dikehendaki malah zionis menyifatkan Al-Kurmi perancang operasi 'banjir api' di Khalil, menurut akhbar Ma'an sebelum ini.

Akhbar Ma'an menyebut bahawa Al-Kurmi, 34 telah berkali-kali ditahan dalam penjara rejim zionis ketika masih belajar di sebuah universiti di Khalil. Dan Al-Kurmi juga tergolong dalam pemimpin gerakan HAMAS. Kemudian as-syahid mendirikan rumah tangga dengan seorang wanita Palestin dari bandar Khalil.

Selepas beberapa hari dari operasi 'banjir api', Pihak Berkuasa Palestin Ramallah mengumumkan bahawa pihaknya telah menangkap seorang individu yang mempunyai kaitan dengan operasi, salah seorang darinya adalah bapa mertua Al-Kurmi.

Berbalik kepada operasi rejim zionis, tentera rejim mengenakan sekatan keselamatan di lokasi Jabal Jauhar setelah rumah yang diduduki Al-Kurmi telah rosak teruk, malah beberapa buah rumah yang lain turut mengalami kesan yang sama.

Pada pertengahan malam semalam, setelah rejim zionis mengumumkan operasi tenteranya, lalu tercetua pertempuran sengit antara pemuda-pemuda Palestin dengan tentera rejim di dua buah kawasan, Jabal Jauhar dan persimpangan ke sekolah Tareq.

HAMAS desak hentikan kerjasama

Dari gerakan HAMAS(حركة المقاومة الإسلامية), pihaknya telah mendesak supaya Pemerintah Palestin Ramallah membebaskan tahanan dari kalangan pejuang-pejuang Palestin dan anggotanya dari penjara Palestin serta turut mendesak agar hentikan pemusatan keselamatan dengan penjajah(zionis), juga lepaskan pejuang Palestin untuk menjalankan peranannya bagi melindungi penduduk Palestin.

Sami Abu Zuhri, jurucakap rasmi HAMAS dalam kenyataan rasminya mengungkapkan operasi ketenteraan zionis di Khalil berikutan dari peningkatan mendadak penjenayahan dan penindasan yang dilakukan rejim zionis.


Gambar(Al-Jazeerah): 12 sayap tentera pejuang Palestin yang diketuai AL-QASSAM ketika memberikan kenyataan akhbar.

Beliau menyatakan, penindasan ini seiring dengan rundingan damai yang digunakan oleh penjajah bagi melindungi kegiatan jenayah yang berterusan seperti ini.

Abu Zuhri turut menuduh Pihak Keselaman Palestin Ramallah yang dipertanggungjawabkan kerana usahanya yang telah melucutkan senjata pejuang Palestin. Malah, Pihak Keselamatan Palestin berundur ketikamana tentera rejim zionis melakukan pencerobohan ke kawasan-kawasan berkenaan.

Beberapa hari yang lalu(06/10/2010), 12 sayap tentera Palestin di Gaza, terutamanya KATAIB SYAHID IZZUDDIN AL-QASSAM telah berjanji bahawa pihaknya tidak akan mendiamkan diri ketikamana penangkapan dan tahanan politik yang menentang pejuang-pejuang Palestin masih berterusan di Tebing barat. Sumber 08/10/2010, web berita Al-Jazeerah, web berita safa.ps

Rabu, 6 Oktober 2010

Rejim zionis tangkap 5 pemuda Palestin di Tebing Barat

KHALIL - Tentera rejim zionis telah menangkap 5 pemuda Palestin pagi tadi dalam satu operasi yang dikerahkan secara meluas di selatan Tebing Barat.

Menurut sumber keamanan di Khalil, sepasukan tentera rejim menangkap 2 remaja Palestin setelah rumah mereka yang terletak di bandar Khalil dan daerah Sa'ir diserbu.

Sumber yang diperolehi menyatakan kedua-dua tahanan tersebut ialah Mursyid Jabir dari Bandar Khalil. Manakala seorang lagi remaja yang dikenali Zaidun Abdul Qadir, 16 ditahan di rumah keluarganya. Rumah tersebut turut digeledah dan diperiksa, kemudian Zaidun dibawa ke arah yang tidak diketahui.

Pada petang semalam, penjajah mendirikan pos-pos pemeriksaan sekatan tentera di beberapa persimpangan dan penjuru jalan utama di sekitar Bandar Khalil. Sumber yang sama menyebut, penjajah turut mengadakan sekatan pemeriksaan di persimpangan Ad-Dhahiriya selatan Khalil dan sebuah lagi pos sekatan berhampiran kawasan Fursh Al-Hawa, Halhul, dan jalan masuk ke daerah Sa'ir.

Selain itu, tentera rejim zionis menangkap lagi 3 pemuda Palestin di kawasan Bet Lehem dan bandar Ramallah.

Menurut sebuah media Israel 'Yediot Ahronot' versi Ibrani, 3 pemuda Palestin yang diberkas oleh tentera rejim zionis dibawa ke bahagian siasatan di salah sebuah kem tahanan dan penahanan mereka ini disifatkan adalah "dikehendaki". Sehingga kini, identiti mereka belum diketahui. Sumber 04/10/2010, web berita safa.ps

Pendatang haram kuasai Tanah Palestin

Sumber peta, google map. Kawasan tanah yang luas melibatkan 3 buah kampung Palestin yang berada di kedudukan no. 5, 26 dan 101.

NABLUS - Pendatang-pendatang haram Israel telah menguasai sebuah kawasan tanah Palestin yang luas di beberapa buah kampung di selatan Nablus, Tebing Barat pada pagi Jumaat(hari ini).

Saksi kejadian berkata, "warga Israel dari penempatan Yizhar telah mengawal sebuah kawasan tanah yang luas dari kampung 'Asira Al-Qibliya, Burin, dan 'Urif..mereka dah mula meratakan tanah untuk memulakan kerja bina."

Jelas saksi itu lagi, pendatang-pendatang haram Israel menghalang tuan tanah dari kalangan penduduk Palestin mengadakan sebarang tindakan bantahan. Sumber 01/10/2010, web berita safa.ps

Rejim zionis serang petani Gaza

GAZA - Sumber dari agensi berita 'Safa' melaporkan tentera rejim zionis telah melepaskan tembakan ke arah petani Palestin yang berada di timur bandar Der Balah, pertengahan Semenanjung Gaza pagi ini.

Menurut pemberita Safa, jip tentera rejim zionis yang kerap mengadakan rondaan di garisan sempadan pemisah antara pos Kissufim dengan pintu gerbang An-Namr telah melepaskan ke arah para petani yang berada di ladang pertanian.

Sebagaimana yang dijelaskan, serangan tersebut tidak mengakibatkan sebarang kecederaan, namun para petani terpaksa meninggalkan ladang pertanian khuatir bahaya dari tembakan.

Sebelum ini, tanah-tanah pertanian yang bertentangan dengan garisan sempadan sama ada dari bahagian selatan dan utara Gaza seringkali diancam tembakan dari menara-menara kawalan zionis. Tambah lagi, jentera-jentera perang zionis yang berpengkalan sementara di sepanjang sempadan turut mengancam keselamatan Palestin. Malah, ekoran dari itu, sebahagian besar petani Palestin tidak dapat turun ke sawah mahupun ladang sejak tidak lebih dari enam tahun kebelakangan ini. Sumber 01/10/2010, web berita safa.ps

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget