CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 10 November 2010

Bincang ubah Jordan jadi Negara Palestin

Gambar(safa): Wilders, kanan dan Eldad di sebelah kiri.

AN-NASIRAH, - Seperti yang dijadualkan, ahli parlimen Belanda berhaluan kanan yang dikenali sebagai penentang Islam, Geert Wilders juga akan turut serta dalam sebuah persidangan Israel yang diadakan pada bulan akan datang. Penyertaan Geert adalah atas undangan dari seorang pelampau zionis, iaitu anggota parlimen Knesset, Aryeh Eldad dari parti National Union.



Menurut akhbar 'Haaretz' versi hebrew(Ibrani), persidangan bersama yang diadakan itu bertujuan untuk membincangkan rancangan bagi mengubah Jordan kepada sebuah Negara bangsa kepada masyarakat Palestin. Di samping itu, juga menolak cadangan penyelesaian konflik dengan penubuhan dua buah negara bagi dua bangsa yang menetapkan penubuhan Negara Palestin di tanah-tanah Palestin di Tebing Barat.

Persidangan yang bakal dihadiri anggota-anggota parlimen Knesset dari haluan kanan dan kiri akan membincangkan baik buruk perubahan Jordan kepada sebuah Negara bagi masyarakat Palestin serta melenyapkan asas penyelesaian konflik, dua buah Negara untuk dua bangsa.

Wilders benci Islam


Sebelum ini, ahli parlimen Belanda, Geert Wilders yang amat membenci Islam dan muslimin telah menggesa agar melarang pembinaan masjid di Belanda malah menyebarkan sebuah filem(gambar)(fitna) yang menghina Rasulullah SAW. Tindakan Wilders telah membangkitkan kemarahan umat Islam yang melebihi 1 bilion dari seluruh dunia.



Aryeh Eldad(gambar:wikipedia) telah menjelaskan bahawa persidangan akan datang adalah demi mempersembahkan rancangan dan strategi-strategi bagi menentukan Jordan diubah menjadi Negara Palestin. Demikian itu, cadangan dan rancangan penyelesaian konflik dengan penubuhan dua buah Negara untuk dua bangsa sudah pasti mengancam kewujudan masyarakat Israel dan Negaranya, ungkap anggota Knesset itu.


Berikutan itu,
"ahli parlimen Belanda, Geert Wilders telah dijemput ke persidangan terbabit sebagai salah seorang pendokong kuat bagi penubuhan Negara Palestin di Jordan," kata Eldad lagi. Sumber 08/11/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget