CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Khamis, 18 November 2010

Dua syahid dibom pesawat pengintip

Gambar(Al-Jazeerah): Polis Gaza berada di sisi kereta yang dibom zionis.

GAZA
- Jurucakap Perkhidmatan Perubatan Tentera Gaza, Adham Abu Salmiah mengesahkan kejadian yang mengorbankan dua penduduk, manakala 3 lagi penduduk yang lain mengalami luka parah. Kedua-dua mangsa yang syahid dibawa ke hospital Syifa' yang terletak di bandar Gaza petang tadi.


Berhubung kejadian, Abu Salmiah berkata, kedua-dua mangsa yang syahid dikenali Muhammad dan Islam Muhammad Yasin. Jelas Abu Salmiah lagi tanpa menjelaskan lebih terperinci bahawa kedua-dua penduduk itu berasal dari Kem Pelarian Tentera, Jabaliya, utara Semenanjung Gaza.

Sumber polis Gaza berkata, kereta yang dinaiki mangsa meletup disebabkan pengeboman zionis dari udara.

Jelas saksi kejadian kepada agensi berita 'Safa', sebuah pesawat pengintip zionis mensasarkan satu serangan peluru misil ke atas sebuah kereta awam jenis 'GOLF' yang melalui berhampiran di persimpangan sha'biah, pertengahan bandar Gaza.


Gambar(Al-Jazeerah): Mangsa serangan yang dibawa ke hospital.

Saksi menjelaskan lagi, pengeboman ke atas kereta tersebut berlaku ketikamana pesawat-pesawat pengintip zionis yang kerap membuat tinjauan di ruang udara kawasan berkenaan.


Tambah sumber dari web berita Al-Jazeerah, tentera rejim zionis mengumumkan pihaknya melakukan serangan tersebut yang mensasarkan seorang pejuang JAISH AL-ISLAM, Islam Muhammad Yasin. Mengikut dakwaan tentera rejim, sasaran tersebut merupakan perancang bagi menculik Israel di Sinai, Mesir.

Dalam keterangan rasmi, tentera rejim berkata, pihaknya melaksanakan misi dengan kerjasama Perkhidmatan Keselamatan Dalam Negeri(SHABAK) dengan melancarkan serangan ke atas seorang anggota tertinggi JAISH AL-ISLAM.

Sebagaimana yang dilaporkan, pada 3 minggu yang lalu, rejim zionis telah membunuh salah seorang pejuang JAISH AL-ISLAM di Gaza dengan cara(modus operandi) yang sama. Sumber 17/11/2010, web berita safa.ps, berita Al-Jazeerah dan web berita Al-Jazeerah

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget