CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 10 November 2010

Rejim zionis bedil Rafah, Khan Yunus

GAZA - Pesawat tempur zionis telah melancarkan dua serangan malam ini ke atas dua buah lokasi yang berbeza, Khan Yunus dan Rafah yang terletak di selatan Semenanjung Gaza.

Pemberita 'Safa' berkata, pesawat tempur zionis yang menyerang kawasan 'الزنة' di timur laut Khan Yunus mensasarkan sebuah tanah lapang. Dinyatakan, satu serangan misil dari pesawat zionis tidak mengakibatkan sebarang kecederaan.

Seiring serangan terbabit, sebuah lagi pesawat tempur jenis F-16 zionis telah mengebom terowong bawah tanah di kawasan 'يبنا' yang terletak di barat bandar Rafah. Serangan yang dilaporkan itu mengakibatkan seorang penduduk di lokasi berkenaan mengalami kecederaan ringan. Malahan turut mengakibatkan cermin tingkap beberapa buah rumah yang berhampiran pecah berikutan letupan yang terlalu kuat.

Menurut pemberita lagi, terowong bawah tanah yang menjadi sasaran serangan itu telah lama terbiar(ditinggalkan) kerana kerap dibom sebelum ini oleh pihak rejim zionis. Ketetapan bagi meninggalkan terowong tersebut dikeluarkan sendiri oleh pihak berautoriti yang berkaitan dengan pembinaan terowong bawah tanah. Sumber 06/11/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget