CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 8 Disember 2010

Dua serangan zionis di selatan Gaza

GAZA - Sumber melaporkan, pesawat-pesawat tempur zionis melancarkan dua serangan di selatan Semenanjung Gaza dalam dua kejadian berasingan awal pagi tadi.

Pemberita 'Safa' berkata, serangan pertama mensasarkan sebuah ladang penternakan haiwan yang dimiliki keluarga Abdul Hakim Al-Mujayedah (منطقة القيزان) di selatan Khan Yunus. Akibat serangan, ladang penternakan terbabit mengalami kerosakan yang cukup besar.

Sementara itu, sumber perubatan memaklumkan kepada pemberita 'Safa' bahawa serangan tersebut mengakibatkan seorang pemuda berusi 22 tahun, Nidhal Umairah mengalami kecederaan ringan berikutan serpihan-serpihan peluru yang berterbangan setelah letupan yang kuat. Mangsa telah dibawa ke hospital awam Naseer di bandar Khan Yunus.

Seiring kejadian itu, serangan yang kedua dari pesawat tempur zionis mensasarkan sebuah terowong bawah tanah yang terletak di sempadan Mesir-Palestin.

Lokasi terowong bawah tanah yang diserang adalah di 'منطقة الجردات' terletak di timur sempadan Rafah. Dilaporkan, berlaku kemusnahan yang besar ke atas beberapa buah terowong bawah tanah yang berhampiran dengan lokasi yang dibom pesawat zionis. Sumber 08/12/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget