CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Isnin, 10 Januari 2011

ABU ALI terus bedil pos tentera zionis

GAZA - Sebuah pos tentera zionis yang terletak di perlintasan Karni yang bersempadan dengan Gaza dari arah timur telah dibom beberapa peluru mortar.

Demikian itu, sebuah kumpulan pejuang, KATAIB SYAHID ABU ALI MUSTAFA sayap tentera kepada JABHAH SHA'BIAH LI TAHRIR FALESTIN mengumumkan pihaknya yang melancarkan serangan mortar.

Laporan dari ABU ALI yang diterbitkan agensi berita 'Safa' petang tadi menyebut, misi berkenaan adalah serang balas biasa ke atas jenayah penjajah(zionis) terhadap pejuang dan penduduk Palestin.

Sebelum itu, sebuah lagi kumpulan pejuang di Gaza, SARAYA AL-QUDS, sayap tentera kepada gerakan JIHAD ISLAMI telah melancarkan 6 serangan peluru mortar hawn ke barat Naqab. Serangan itu mengakibatkan 3 pekerja Israel cedera, salah seorang darinya disifatkan kritikal.

Dalam kenyataan media(laporan pada jam 03.53 petang, Palestin/Mesir), SARAYA AL-QUDS berkata, unit pertahanannya berjaya melepaskan 6 serangan peluru mortar ke arah pos kawalan tentera Nehal Auz di timur bandar Gaza.

Kumpulan pejuang tersebut mengesahkan serangan itu adalah haknya untuk menentang sebarang tentangan dari pihak zionis ke atas penduduk Palestin, malah SARAYA AL-QUDS terus berpegang dengan jalan jihad untuk melakukan penentangan sehingga keseluruhan tanah-tanah Palestin dibebaskan.

Seiring serangan SARAYA AL-QUDS, Safa melaporkan bahawa 3 penduduk Israel cedera(menurut ynet, 3 pekerja Thailand yang cedera) dalam serangan dua peluru mortar hawn yang gugur di sekitar penempatan haram 'Sha'ar Hanegev', barat Naqab, selatan tanah jajahan 1948.

____________________________________________
Pautan media zionis:

3 Thai workers hurt by mortar shell

____________________________________________

Jelas radio zionis, salah satu dari serangan itu gugur berhampiran sebuah rumah. Berikutan kejadian serangan, krew ambulan zionis bergegas ke tempat kejadian. Sumber 08/01/2011, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget