CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 12 Januari 2011

Seorang cedera dalam dua serangan zionis di Gaza

GAZA - Zionis telah melancarkan dua serangan awal pagi ini di Gaza.

_________________________________________
Catatan masa serangan:

Jam 01.23 pagi, Palestin, kelihatan pesawat-pesawat zionis berlegar kerap di ruang udara Semenanjung Gaza.

Jam 02.14 pagi, Palestin, Pesawat tempur zionis mengebom sebuah rumah di barat laut Gaza.

Jam 02.38 pagi, Palestin, sebuah lokasi KATAIB SYAHID IZZUDDIN AL-QASSAM(sayap tentera HAMAS) dibom dengan dua serangan peluru misil.

_________________________________________

Serangan pertama yang dilaporkan, pemberita 'Safa' berkata, pesawat tempur zionis mengebom sebuah rumah yang berhampiran dengan pejabat bekas badan perisikan 'safina' di barat laut Gaza.

Tambah Safa, pesawat pengintip jenis 'زنانة' melancarkan satu serangan peluru misil ke atas sebuah lokasi sayap tentera HAMAS di barat Hayyu Al-Amal, bandar Khan Yunus. Kemudian, setelah berlalu 30 minit, tiba pula pesawat tempur F-16 melancarkan satu lagi serangan misil ke atas lokasi yang sama.

Sebagaimana dinyatakan, serangan kedua ini mengakibatkan seorang penduduk cedera. Mangsa serangan telah dibawa ke hospital awam Naseer untuk rawatan lanjut.

Serangan-serangan pesawat zionis di Gaza awal pagi ini ekoran kenyataan Perdana Menteri Kerajaan rejim zionis berupa ancaman menyeru serangan dahsyat ke atas Semenanjung Gaza. Dinyatakan, kenyataan tersebut berkait dengan kematian seorang tentera zionis dan 4 lagi cedera di sempadan Gaza serta berkait juga dengan peningkatan serangan roket Palestin ke tanah jajahan. Sumber 10/01/2011, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget