CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 12 Januari 2011

Tangkap anak ahli parlimen jenayah terhadap tanahair

Gambar(arkib Safa):Pihak Keselamatan Palestin Tebing Barat yang sentiasa memburu penyokong, pendokong, dan ahli-ahli parlimen dari perwakilan HAMAS.

GAZA
- Perwakilan gerakan HAMAS, At-Taghyir Wal Islah dalam parlimen Palestin menyifatkan tindakan Pihak Keselamatan Palestin di Tebing Barat yang menangkap anak kepada ahli parlimen Palestin, Azam Sahlab merupakan jenayah kepada tanahair.

Kata perwakilan dalam laporan media hari ini, penangkapan ke atas anak ahli parlimen ini merupakan tindakan jenayah terhadap tanahair, malah menyabitkan lagi memihak kepada penjajah yang menjadikan ahli-ahli parlimen(HAMAS) dan anak-beranak mereka sebagai sasaran.

Tambah perwakilan itu lagi, tindakan menangkap anak ahli parlimen ini ketikamana beberapa anak ahli parlimen Palestin yang lain telah dihukum penjara, sama ada dalam penjara-penjara zionis dan penjara-penjara Pihak Keselamatan Palestin di Tebing Barat.

Sorotan penangkapan tersebut adalah seiring dengan penetapan zionis yang menghukum penjara ke atas seorang ahli parlimen HAMAS, Khalil Ar-Rab'ie selama 6 bulan. Dinyatakan, ahli parlimen tersebut dikenakan tahanan tanpa bicara.
______________________________________________
Tahanan tanpa bicara:

Difahamkan, hukuman zalim sebegini jelas melanggar hak asasi manusia. Sebagaimana yang telah berlaku, hukuman tersebut pada asalnya bertempoh, jika tempoh tahanan telah berakhir, maka zionis bebas menambah lagi tempoh masa penjara mengikut dakwaan-dakwaan yang dicipta.
______________________________________________

Perwakilan HAMAS menilai tindakan-tindakan Pihak Keselamatan Palestin(bawah arahan Pemerintah Palestin Ramallah, FATAH) di Tebing Barat telah menjadi satu dasar amalan yang tidak akan menjejaskan prestasi ahli-ahli parlimen ini meskipun dalam apa jua keadaan dan suasana. Sumber 10/01/2011, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget