CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 15 Jun 2010

Disebalik serangan berdarah, tentera terpilih unit khas Israel menangis ketakutan


Gambar: tentera yang dipilih juga menangis

GAZA - Media massa Turki menyiarkan rakaman bergambar mengenai tentera laut Israel yang menangis ketika menyerang armada pembebasan pada 31 Mei 2010.

Menurut sukarelawan-sukarelawan/aktivis mempertahankan diri sebaik sahaja tentera-tentera Israel menyerang kapal Mavi Marmara dengan tembakan peluru hidup, bom pemedih mata, gas dan seumpamanya di perairan antarabangsa. Ketika serangan itu, sukarelawan mahupun aktivis-aktivis sempat menangkap tiga tentera Israel serta merampas senjata dan dibuang ke laut, kemudian tentera-tentera itu dilepaskan.

Para sukarelawan menjelaskan, tentera-tentera Israel melepaskan tembakan ke kapal sebelum unit tentera Israel yang lain diturunkan dari helikopter(black-hawk) dan menembak para sukarelawan.

Ahli parlimen Kuwait, Walid At-Tabtabani berkata, 'tentera Israel telah bunuh beberapa sukarelawan sebelum unit tentera Israel yang lain diturunkan dari helikopter..sukarelawan pun tak mampu pertahanankan semasa di atas kapal, namun hanya berdaya menangkap tiga tentera Israel'.

Jelas beliau lagi bahawa ada seorang tentera Israel yang menangis teresak-esak ketika ditangkap para sukarelawan, malah mukanya pucat lesi sehinggakan ada lagi seorang tentera Israel terkencing di dalam seluar kerana terlalu takut dan gementar.

Sebelum melancarkan operasi yang dikenali 'angin syurga', Israel telah memilih tentera-tentera dari beberapa unit khas untuk melakukan serangan ke atas armada pembebasan.

Dalam serangan itu, sembilan para sukarelawan syahid dan berpuluh lagi mengalami kecederaan dan luka parah. Di samping itu, enam tentera Israel turut mengalami cederah parah. Sumber 06/06/2010, web berita safa.ps


Ketika pergelutan mempertahankan kapal Mavi Marmara


Seorang tentera Israel yang kena belasah

Nota : Untuk gambar-gambar yang disiarkan bukanlah bertujuan untuk menagih simpati terhadap tentera Israel kerana para sukarelawan juga berhak untuk mempertahankan diri dan memperrtahankan kapal dari dirampas oleh tentera Israel.

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget