CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Isnin, 10 Januari 2011

ALWIYAH serang tentera zionis di Khan Yunus

GAZA - Kumpulan bersenjata yang merupakan sayap tentera kepada LIJAN MUQAWAMAH SHA'BIAH telah mensasarkan serangan dua peluru mortar 100mm ke atas satu unit tentera pejalan kaki zionis yang menceroboh timur Khuza'ah, timur Khan Yunus.

Sayap tentera tersebut, ALWIYAH NASEER SALAHUDDIN berkata dalam laporannya hari ini, sekumpulan dari pejuang ALWIYAH telah membedil tentera pejalan kaki zionis di Khuza'ah, timur Khan Yunus, selatan Semenanjung Gaza. Jelas lagi, pejuang-pejuangnya dapat kembali dengan selamat.

Laporan pejuang itu turut menyatakan bahawa operasi ini adalah bagi menghadang sebarang tentangan dari zionis malah mengesahkan lagi pilihan jihad dan penentangan adalah jalan untuk membebaskan keseluruhan tanah-tanah Palestin.

Penduduk cedera akibat letupan di utara Gaza

Sementara itu, kejadian yang berlaku selepas zohor hari ini, satu objek yang mencurigakan meletup lalu mengakibatkan seorang penduduk Palestin di Bet Lahiya, utara Semenanjung Gaza mengalami kecederaan.

Berhubung kejadian, Jurucakap Panitia Tertinggi Bantuan Cemas di Gaza, Adham Abu Salmiah berkata, mangsa berkenaan cedera sebaik sahaja mendekati satu objek yang mencurigakan itu meletup.

Menurut laporan Safa, tentera rejim zionis telah meninggalkan banyak objek yang mencurigakan ketikamana melakukan pencerobohan di kawasan-kawasan yang bertentangan dengan sempadan. Objek tersebut akan meletup apabila didekati. Sumber 03/01/2011, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget