CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Khamis, 28 Oktober 2010

Pejuang SARAYA AL-QUDS mangsa serangan artileri syahid

Gambar(safa): Mangsa serangan artileri rejim zionis di Gaza.

GAZA
- Seorang penduduk Palestin menemui syahid selepas waktu zohor sebentar tadi akibat terkena serpihan dari tembakan artileri rejim zionis di timur daerah Jabaliyah, utara Semenanjung Gaza.

Jurucakap Khidmat Perubatan Tentera di Gaza, Adham Abu Salamiyah dalam kenyataannya mengesahkan bahawa seorang penduduk Gaza yang dikenali Jihad Subhi Afana, 20 syahid dalam serangan mengejut dari artileri zionis.

Menurut kumpulan pejuang, SARAYA AL-QUDS, sayap tentera JIHAD ISLAMI berkata, as-syahid Afana adalah salah seorang dari pejuangnya. Beliau menemui syahid dalam sebuah misi jihad.

Sementara itu, saksi yang menyampaikan kepada agensi berita 'Safa' menjelaskan bahawa beberapa buah jentera perang rejim zionis yang berpengkalan sementara dalam garisan sempadan di timur Bet Hanoun menyasarkan serangan ke atas sebuah rumah. Berikutan serangan itu, rumah milik keluarga Al-Shubbat rosak teruk, jelas sumber.

Kejadian lain dilaporkan, seorang penduduk Palestin yang bekerja sebagai pengutip kepingan besi dan sisa runtuhan bangunan cedera akibat ditembak rejim zionis. Mangsa tembakan zionis di timur daerah Jabaliyah tersebut telah dibawa ke hospital Kamal Udhwan, utara Gaza untuk rawatan selanjutnya, menurut Abu Salamiyah.

Pesawat rejim kerap meninjau

Tambahan lagi, sejak akhir-akhir ini pesawat tempur rejim zionis kerap-kali mengadakan penerbangan di ruang udara Semenanjung Gaza seiring dengan ancaman bagi melancarkan serangan terbaru di Gaza.

Semalam, laporan pada jam 11.51 malam, waktu Palestin menyatakan beberapa puluh buah pesawat tempur jenis F-16 zionis dan pesawat pengintip berlegar-legar di ruang udara Gaza.

Penduduk Palestin di Gaza turut merasa bimbang dengan operasi tersebut sebagaimana yang berlaku pada perang tahun lalu. Jelasnya, operasi pengeboman tahun lalu menumpukan lokasi-lokasi keamanan bawah seliaan Kementerian Dalam Negeri Palestin di Gaza.

Sebelum tinjauan

Operasi tinjauan pesawat zionis di ruang udara Gaza adalah susulan dakwaan Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu beberapa hari yang lalu mengenai roket anti-kapalterbang yang dipasang di Gaza.

Demikian itu, Netanyahu dalam kenyataannya berkata, angkatan tentera udara Israel menghadapi kesulitan ketika mengadakan operasi pengintipan di ruang udara Gaza. Malah, Netanyahu menggesa supaya menjamin penyelesaian yang diperlukan bagi keamanan Israel.

Pada hari Isnin yang lalu, Menteri Dalam Negeri Palestin di Gaza, Fathi Hamad menyatakan, penjajah seakan-akan mahu melancarkan perang menentang Gaza.

Gaza kerap diceroboh

Terbaru dan kejadian yang terkini, kawasan yang berhampiran garisan sempadan sering diceroboh. Di samping itu, rejim zionis turut melepaskan tembakan dan membedil ke arah rumah-rumah dan tanah pertanian di Gaza. Sumber 27/10/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget