CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 6 Oktober 2010

Rejim zionis serang petani Gaza

GAZA - Sumber dari agensi berita 'Safa' melaporkan tentera rejim zionis telah melepaskan tembakan ke arah petani Palestin yang berada di timur bandar Der Balah, pertengahan Semenanjung Gaza pagi ini.

Menurut pemberita Safa, jip tentera rejim zionis yang kerap mengadakan rondaan di garisan sempadan pemisah antara pos Kissufim dengan pintu gerbang An-Namr telah melepaskan ke arah para petani yang berada di ladang pertanian.

Sebagaimana yang dijelaskan, serangan tersebut tidak mengakibatkan sebarang kecederaan, namun para petani terpaksa meninggalkan ladang pertanian khuatir bahaya dari tembakan.

Sebelum ini, tanah-tanah pertanian yang bertentangan dengan garisan sempadan sama ada dari bahagian selatan dan utara Gaza seringkali diancam tembakan dari menara-menara kawalan zionis. Tambah lagi, jentera-jentera perang zionis yang berpengkalan sementara di sepanjang sempadan turut mengancam keselamatan Palestin. Malah, ekoran dari itu, sebahagian besar petani Palestin tidak dapat turun ke sawah mahupun ladang sejak tidak lebih dari enam tahun kebelakangan ini. Sumber 01/10/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget