CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Rabu, 6 Oktober 2010

Rejim zionis tangkap 5 pemuda Palestin di Tebing Barat

KHALIL - Tentera rejim zionis telah menangkap 5 pemuda Palestin pagi tadi dalam satu operasi yang dikerahkan secara meluas di selatan Tebing Barat.

Menurut sumber keamanan di Khalil, sepasukan tentera rejim menangkap 2 remaja Palestin setelah rumah mereka yang terletak di bandar Khalil dan daerah Sa'ir diserbu.

Sumber yang diperolehi menyatakan kedua-dua tahanan tersebut ialah Mursyid Jabir dari Bandar Khalil. Manakala seorang lagi remaja yang dikenali Zaidun Abdul Qadir, 16 ditahan di rumah keluarganya. Rumah tersebut turut digeledah dan diperiksa, kemudian Zaidun dibawa ke arah yang tidak diketahui.

Pada petang semalam, penjajah mendirikan pos-pos pemeriksaan sekatan tentera di beberapa persimpangan dan penjuru jalan utama di sekitar Bandar Khalil. Sumber yang sama menyebut, penjajah turut mengadakan sekatan pemeriksaan di persimpangan Ad-Dhahiriya selatan Khalil dan sebuah lagi pos sekatan berhampiran kawasan Fursh Al-Hawa, Halhul, dan jalan masuk ke daerah Sa'ir.

Selain itu, tentera rejim zionis menangkap lagi 3 pemuda Palestin di kawasan Bet Lehem dan bandar Ramallah.

Menurut sebuah media Israel 'Yediot Ahronot' versi Ibrani, 3 pemuda Palestin yang diberkas oleh tentera rejim zionis dibawa ke bahagian siasatan di salah sebuah kem tahanan dan penahanan mereka ini disifatkan adalah "dikehendaki". Sehingga kini, identiti mereka belum diketahui. Sumber 04/10/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget