CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 15 Oktober 2010

Penjajah berhasrat roboh 110 bangunan Palestin

Peta, sumber google. Kedudukan Hayyu Silwan bertanda bulat merah.

AL-QUDS, - Laporan dari pengawasan Negara Penjajah(rejim zionis) menyebutkan bahawa 110 buah bangunan di Silwan yang didirikan oleh Palestin semenjak 31 tahun yang lalu dan sehingga tahun ini tidak mengikut undang-undang.

Radio rejim zionis yang memetik salinan dari laporan itu mendakwa bangunan-bangunan yang telah di bina di Hayyu Silwan, timur bandar Al-Quds menyalahi garis panduan asas binaan yang diperakui pada pertengahan 70an, kurun lalu.

Pengawasan itu juga mengesyorkan membuat penelitian ke atas cadangan untuk membawa hal tersebut ke mahkamah agar dapat perintah mahkamah bagi merobohkan rumah-rumah Palestin.

Sumber melaporkan, Kerajaan rejim zionis terus melancarkan operasi menggila terhadap penduduk Palestin(penduduk asal) yang menetap di dalam bandar Al-Quds. Tujuan operasi tersebut adalah untuk menghalau dan menguasai rumah-rumah, tanah Palestin dan membangunkan pemilikan Yahudi.

Sehingga kini, antara langkah yang dilakukan rejim zionis supaya dapat mengusir penduduk Palestin dari Al-Quds adalah dengan cara merobohkan rumah-rumah Palestin dengan hanya mendakwa pembinaan tersebut tanpa kelulusan. Sumber 13/10/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget