CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 28 Mei 2010

Abbas tiba di Malaysia

Gambar(daylife.com): Mahmoud Abbas ditengah, sambil diiringi Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir Baharom(kiri) dan Menteri Perdagangan, Ismail Sabri Yaakob(kanan).

BET LEHEM - Mahmoud Abbas, Presiden Palestin(Presiden yang telah tamat tempoh menurut HAMAS) telah tiba di Kuala Lumpur hari ini. Kunjungan Abbas ke Malaysia adalah destinasi yang kedua dalam lawatannya ke asia meliputi, Vietnam, Malaysia dan Indonesia.

Sebagaimana dilaporkan, Abbas tiba dengan pesawat khas ke Kuala Lumpur pada jam 6.15 petang(Malaysia/ 1.15 petang Mesir/Palestin) selepas mengadakan kunjungan ke Vietnam semalam.

Memetik dari sumber web rasmi 'Berita Harian' Malaysia, bahawa agenda utama Mahmoud ialah mengadakan perbincangan dengan Najib di Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya, esok.

Semalam, Wisma Putra menyatakan perbincangan itu menyediakan peluang untuk pemimpin kedua-dua negara membincangkan isu-isu dua hala, serantau dan antarabangsa bagi kepentingan bersama khususnya mengenai perkembangan terbaru di Palestin.

Kunjungan yang disifatkan lawatan kerja Abbas ke Kuala Lumpur mengambil masa selama 3 hari, beliau dijadualkan berlepas ke Indonesia pada hari Jumaat. Sumber 26/05/2010, web berita maannews.net dan web berita 'Berita Harian'

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget