CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Isnin, 17 Mei 2010

Penjajah ceroboh timur Khan Yunus

KHAN YUNUS - Sebilangan jentera perang Israel telah menceroboh masuk ke tanah penduduk Palestin dengan skala terhad di Qararah, timur laut Khan Yunus, Gaza awal pagi tadi.

Menurut agensi berita, 4 buah jentolak yang diiringi 3 buah kereta kebal telah menceroboh ke dalam kawasan tanah penduduk Palestin sejauh 500 meter(0.5km) dari garisan sempadan yang memisahkan Semenanjung Gaza dengan wilayah yang dijajah pada tahun 1948.

Sumber menyatakan, penjajah menceroboh timur Khan Yunus melalui pengkalan tentera di sempadan Kissufim-Gaza dengan melaksanakan operasi mengesan dan meratakan tanah. Dalam operasi itu, penjajah turut melepaskan tembakan secara rambang ke arah rumah-rumah yang berpenghuni dan kawasan pertanian.

Dilaporkan, kawasan-kawasan yang bertentangan dengan garisan sempadan, sama ada timur atau utara Gaza sering diceroboh malah dilakukan operasi yang sama dari pihak penjajah. Purata berlaku pencerobohan atau operasi sebegitu boleh dikatakan hampir setiap. Sumber 17/05/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget