CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 28 Mei 2010

Satu serangan roket gugur di Ashkelon

Terkini: Sumber dari Kementerian Dalam Negeri Palestin Gaza menyatakan, pihaknya telah memberkas sebuah kumpulan yang disyaki terlibat dalam membakar khemah UNRWA. Pada 23/05/2010, Kerajaan Palestin Gaza mengecam sekumpulan pihak yang tidak dikenali membakar khemah yang digunakan untuk program 'perkhemahan musim panas' di pantai Gaza. Program tersebut di bawah seliaan UNRWA.

الصاروخان لم يوقعا أية خسائر مادية أو إصابات


AL-QUDS, - Akhbar berita 'Yediot Ahronot' versi hebrew melaporkan
satu serangan roket yang dilancarkan dari Semenanjung Gaza telah gugur berhampiran dewan daerah di bandar Ashkelon, Israel.

Sumber menjelaskan serangan roket itu tidak mengakibatkan sebarang kerosakan harta benda mahupun lupa parah.

Setakat ini, belum ada kumpulan pejuang Palestin yang mengakui bertanggungjawab melancarkan serangan itu.

Sementara itu, sumber dari utara Gaza melaporkan sebuah kumpulan pejuang Palestin, JIHAD JIBRIL, sayap tentera Barisan Rakyat(جبهة الشعبية – القيادة العامة) mengakui pihak pejuangnya telah meletupkan satu peledak kepada sebuah jip tentera Israel di utara Semenanjung Gaza.

Jurucakap media bagi kumpulan pejuang tersebut, Abu Mukmin yang menghubungi agensi berita berkata, 'satu unit dari kumpulan ini telah meletupkan satu peledak di laluan rondaan jip tentera Israel berdekatan kampung badawiah yang berkedudukan di utara bandar Bet Lahiya, utara Gaza'.

Tambah Abu Mukmin lagi, pihaknya sekarang masih menyelidiki kejadian itu bagi memastikan sama ada kecederaan di pihak tentera Israel.

Di pihak Israel pula, radio penjajah menyebut, satu kejadian letupan berlaku pagi tadi dalam kawasan Palestin di utara Gaza. Dinyatakan, jarak letupan dari tembok pemisah hanyalah sejauh 60 meter. Jelas radio itu lagi, letupan tersebut natijah dari sebuah kenderaan yang meletup.

Bagaimanapun, radio penjajah menjelaskan dalam kejadian itu tidak berlaku sebarang kecederaan. Sumber 25/05/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget