CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 28 Mei 2010

Pejuang berjaya lepaskan diri dari pengeboman Israel

Sumber peta, google map. Penunjuk: No.6 adalah kedudukan bandar Bet Hanoun dan no.7 adalah kedudukan Bet Lahiya, kedua-duanya berada di bahagian utara Semenanjung Gaza. Manakala garisan putus-putus berwarna putih adalah garisan sempadan yang memisahkan Semenanjung Gaza dengan Israel(asalnya adalah tanah Palestin). Nombor-nombor yang berada di warna biru pula adalah tempat penempatan Israel.

SEMENANJUNG GAZA - Awal pagi ini, Israel telah mengebom sebuah kawasan tanah lapang yang mempunyai pokok tumbuhan di barat bandar kecil Bet Lahiya, utara Semenanjung Gaza.

Agensi berita menjelaskan dalam laporan yang diterbitkan pada jam 1.02 pagi/Palestin, bahawa 'pengeboman Israel itu mensasarkan sekumpulan pejuang Palestin yang berangkai di kawasan terbabit, bagaimanapun pejuang berjaya melepaskan diri dari pengeboman Israel tanpa berlaku sebarang luka parah'.

Di kawasan yang lain, sumber melaporkan kereta kebal penjajah telah menceroboh ke sebahagian kawasan Bet Hanoun di samping melepaskan tembakan.

Ketika kereta kebal Israel menceroboh, turut diiringi pesawat terbang Israel yang berlegar-legar di ruang udara Gaza di bahagian utara. Sumber 25/05/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget