CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Ahad, 30 Mei 2010

Israel mengebom Timur Rafah

Sumber peta, google map. Bulatan merah adalah kedudukan LTAG yang menjadi sasaran serangan Israel dua hari berturut-turut. Manakala kawasan sempadan antara Rafah Gaza dengan Mesir adalah garisan berwarna coklat tua dari bahagian bucu Israel-Mesir-Gaza hingga menuju ke laut.


02.44 pagi, Mesir/Palestin : Pesawat tempur Israel berlegar-legar dari ruang udara kawasan sempadan di Rafah, selatan Semenanjung Gaza.

04.08 pagi, Mesir/Palestin : Pesawat tempur Israel mengebom sasarannya di Timur Rafah.

RAFAH - Awal pagi Ahad, pesawat tempur Israel F-16 telah mengebom Lapangan Terbang Antarabangsa Gaza(LTAG) bagi hari kedua berturut-turut. Serangan Israel kali ini dengan tujuh peluru berpandu.

Sumber dari agensi berita yang menukilkan dari pihak keselamatan di Rafah menjelaskan serangan-serangan tersebut mensasarkan dalam bangunan LTAG, namun tiada sebarang luka parah dilaporkan. Dalam masa yang sama, pesawat tempur Israel masih berlegar-legar dengan kerap dari ruang udara kawasan yang diserang, malah kawasan-kawasan yang bersempadanan antara Rafah Gaza dengan Mesir. Sumber 30/05/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget