CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 21 Mei 2010

Kami bantah provokasi jahat di facebook

Walaupun kami mahasiswa/siswi dan rakyat biasa tetapi kami juga ada hak untuk mendesak, membantah mana-mana pihak yang menggugat kesucian agama Islam. Kami mahukan 'tindakan tegas' dari:

1) Kerajaan kami
2) Pemimpin umat Islam yang lain
3) OIC
4) Liga Arab
5) NGO-NGO muslim tempatan dan antarabangsa
6) NGO-NGO dunia yang tidak suka digelar hipokrit atau benci kepada permusuhan sebegini
7) Mana-mana pertubuhan yang mengaku mempertahankan Islam


Agar 'tindakan jahat' ini dihentikan seberapa segera yang mesti. Kenapa masih tunggu hari esok atau lagi serangan dahsyat yang bakal menyusul selepas ini. Tindakan jahat seumpama ini bukan kali pertama tetapi telah berkali-kali dan berbagai-bagai opsyen telah digunakan.

Kepada pengguna-pengguna laman-laman sosial ataupun apa jua jaringan internet yang menghina agama Islam dan Nabi Muhammad SAW, tolong ambil perhatian. Jika masih tidak merasai apa-apa, sesungguhnya sensitiviti kamu terhadap perkara ini amat diragui, mungkin kamu turut bersubahat atau kamu memang tidak ada perasaan langsung terhadap perkara yang menggugat kesucian agama Islam.

Tindakan kami setakat ini,

1) 'deactive' akaun mana-mana laman sosial internet yang kami sertai buat seketika.

2) Jika perlu kepada pemboikotan secara besar-besaran, kami takkan teragak-agak membuat sedemikian.

3) Kami akan meneruskan menyebar 'tindakan jahat' ini ke setiap pelusuk jaringan internet mengenai kumpulan, pertubuhan atau individu yang tidak bertanggungjawab kerana tidak menghormati agama Islam.

4) Kami sentiasa ingat pihak-pihak yang disebutkan di atas selagi tidak ada tindakan tegas ketika 'tindakan jahat' ini terus bergerak kerana mereka ada kuasa politik dan sewajibnya mereka bertindak lebih cepat dan tegas.

5) Kempen boikot ke atas barangan Israel mahupun produk-produk yang memberi sokongan material kepada projek dan agenda zionis. Buktinya, puluhan tahun mereka membunuh penduduk Palestin, merampas hak Palestin, membina penempatan haram di tanah Palestin dan menafikan kebebasan dan keamanan kepada Palestin.

6) Kami tidak akan duduk diam.

'Tindakan jahat' seumpama ini sewajarnya dipandang serius kerana serangan ini sengaja diadakan untuk melihat sejauhmana sensitiviti umat Islam setelah barat dan Eropah mahupun yang terlibat menakluk Iraq, menjahanamkan Timur Tengah dengan agenda demokrasi hipokrit serta menabur janji yang berisi bisa..namun apa yang mampu umat Islam buat?



Sumber Al-Jazeerah: Di Pakistan, sejumlah besar penduduk Pakistan mengadakan tunjuk perasaan bagi membantah pertandingan melukis karikatur Nabi Muhammad SAW di laman facebook. Sumber 20/05/2010, berita Al-Jazeerah

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget