CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 28 Mei 2010

Tentera Israel beri amaran kepada armada laut LL4G

AL-QUDS, - Tentera Israel memberi lagi amaran hari ini kepada armada laut Lifeline4Gaza(LL4G) yang dalam perjalanan ke Semenanjung Gaza.

Sumber yang dipetik dari akhbar "Yediot Ahronot" Israel bahawa kenyataan rasmi dari pihak tentera telah mengeluarkan satu amaran kepada kapal-kapal yang menyertai armada laut itu supaya berpatah-balik.

Tentera Israel turut mengugut para aktivis jika mereka masih meneruskan pelayaran tersebut, maka angkatan tentera laut Israel tidak teragak-agak untuk menahan dan mengembalikan mereka ke Negara masing-masing, itupun setelah selesai langkah-langkah pemeriksaan dari sudut undang-undang dari Kementerian Dalam Negeri Israel.

Disebutkan juga mengenai bantuan-bantuan yang dibawa dalam kapal-kapal armada laut tetap akan disampaikan ke Gaza setelah langkah pemeriksaan dan penelitian dijalankan oleh Israel.

Sebagaimana dijadualkan, armada laut pemecah sekatan akan tiba di Gaza menjelang minggu akan datang, namun para aktivis dan pihak-pihak yang mengikuti pelayaran tetap meneruskan pelayaran meskipun menerima ancaman yang tidak putus-putus dari Israel. Sumber 26/05/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget