CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 28 Mei 2010

ALWIYAH mengebom sekumpulan jentera perang penjajah di utara Gaza


Sumber peta, map google. No.7 adalah kedudukan Bet Lahiya yang terletak di utara Semenanjung Gaza. Bersebelahan garisan putih yang putus-putus menghala ke utara lagi adalah kawasan Israel(asal tanah Palestin yang dirampas penjajah).

BET LAHIYA - Sebuah kumpulan pejuang Palestin, ALWIYA NASEER SALAHUDDIN, sayap tentera Jawatankuasa Penentangan Masyarakat telah mengebom sekumpulan jentera perang penjajah yang menceroboh di utara bandar Bet Lahiya dengan pelancar roket jenis 'hawn', 100mm.

ALWIYAH dalam keterangan yang disampaikan kepada agensi berita berkata, "satu unit dari pejuang kami telah berjaya mengebom sekumpulan jentera perang penjajah yang menceroboh kawasan berdekatan Bu'rah abu Samrah, utara Bet Lahiya pada jam 12.40 tengahari tadi".

Dinyatakan, operasi pejuang ini adalah bagi menghadang tentangan yang berkesinambungan ke atas penduduk Palestin di Gaza dan semua yang berada di tanah Palestin. Jelasnya, pejuang Palestin mesti cepat bingkas dalam waktu yang mendatang bagi melaksanakan misi, kemudian kembali ke setiap posisi dengan selamat.

ALWIYAH menegaskan bahawa kumpulan itu percaya dengan jalan jihad dan penentangan adalah satu-satunya jalan bagi membebaskan seluruh tanah Palestin. Sumber[2.46 petang/Palestin] 25/05/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget