CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 28 Mei 2010

Lapan buah rumah Palestin retak

AL-QUDS, - Lapan buah rumah penduduk asal Baitul-Maqdis(Palestin) yang terletak di jalan Syeikh LuLu, bersebelahan dengan tembok bahagian utara Masjid Al-Aqsa mengalami keretakan.


Sebagaimana dinyatakan, keretakan tersebut natijah dari penggalian yang dilakukan Pihak Berkuasa Penjajah secara berterusan di kawasan itu.

Hatim Abd Kadir, pihak yang bertanggungjawab berhubung isu Al-Quds dari gerakan FATAH mengingatkan bahawa beberapa buah lagi akan mengalami nasib yang sama di kawasan berkenaan.

Beliau yang menyampaikan perkara itu kepada agensi berita berkata, 'siang malam Israel menggali secara terus-menerus, siapa pun tidak tahu kawasan tempat penggalian kerana tak ada kesan yang zahir tapi bunyi itu dapat didengari dari bawah tanah. Tambah pula, sebuah kawasan yang mendap seluas 12 meter persegi di tembok luar dari dinding Masjid Al-Aqsa'.

Abd Kadir menyatakan penggalian ini teramat bahaya, kerana ia mengubah ciri-ciri bandar Al-Quds dari satu bahagian. Dari sudut lain pula, kehidupan penduduk asal(Palestin) juga terancam. Rentetan itu, usaha yang dijalankan adalah dengan menghubungi pihak berkenaan bagi mendapatkan perintah mahkamah tinggi supaya menghentikan penggalian di kawasan terbabit. Sumber 27/05/2010, web berita safa.ps

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget