CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Ahad, 30 Mei 2010

Israel merasai kesulitan dalam menghadapi angkatan kapal laut

Sumber dari media Israel mendedahkan bahawa tentera Israel meminta bantuan kepada Ketua-ketua Polis Israel supaya kerahkan unit khas pencegah keganasan dalam operasi yang dikenali, 'angin syurga' (terjemahan dari google) dalam
pelaksanaan kempen menentang kapal-kapal pemecah sekatan ke Gaza, namun permintaan itu ditolak.

Akhbar 'Yediot Ahronot' Israel yang menukilkan berita tersebut menjelaskan,'pihak polis tidak menerima permohonan itu malah memilih untuk kekal berada dalam Israel sebagai unit simpanan. Berikutan itu, untuk berhadapan dengan kapal-kapal yang bakal tiba di Gaza adalah kerja yang sangat kompleks, di samping perlu tenaga kerja dan juga memerlukan jurulatih yang profesional'.

Disebutkan lagi, misi ini akan dikendalikan oleh unit khas tentera Israel "komando 13" yang akan mengerahkan beberapa anggotanya dari skuad simpanan.

Sumber tersebut menyatakan, pegawai tentera Israel merasa terkejut dengan respon balas polis Israel berhubung permintaannya kerana misi tersebut hanya diletakkan atas bahu unit "komando 13".

Sementara itu, komander angkatan tentera laut Israel, Kolonel Eli Marum, berkata 'pihak tentera telah bersedia dengan sempurna menjalankan misinya,'Katanya lagi, 'Polis-polis Israel mesti diuji dengan perkara yang melibatkan undang-undang sebagaimana unit khas itu boleh menjalankan misi di luar perairan laut Israel. Sumber 30/05/2010, web berita palestine48

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JALINAN UKHUWAH


ShoutMix chat widget